پیام تبریک فرمانده سپاه فومن به مناسبت هفته معلم
پیام تبریک فرمانده سپاه فومن به مناسبت هفته معلم
فرمانده سپاه فومن طی پیامی فرا رسیدن هفته معلم را تبریک گفت

گیرا آنلاین_ طی پیامی «سرهنگ محسن جعفری» فرمانده سپاه فومن به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت علامه عالیقدر استاد مرتضی مطهری(ره) و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم (ص): مَن تَعَلَّمتَ مِنهُ حَرفا صِرتَ لَهُ عَبدا

تعلیم و تربیت، ریشه در اعتقادات و باور‌های الهی دارد؛ از همان بدو خلقت، خداوند با زبان‌های گوناگون به آموزش بشر پرداخت و بدین نحو، اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت را برای انسان روشن ساخت.

جایگاه معلم در باور و ارزش‌های ملت مسلمان ما، بسیار والا و ارزشمند بوده تا جائیکه معلمی شغل انبیاء عنوان شده و مولای متقیان در وصف آن فرموده اند: «من علمنی حرفاً، صیرنی عبداً».

بدون شک، تجلیل از معلمان تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه‌ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را گرامی داریم.

فلسفه نامگذاری این هفته به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد است و تنها در سایه تعمیق چنین اندیشه‌ای است که سپاه می‌تواند انسانهایی را تربیت کند که علاوه بر رشد و تعالی سازمان خود، در پیشروندگی انقلاب اسلامی نقش فعّال ایفا کنند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علم و اخلاق، شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز، توفیق روز افزون تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را از خداوند متعال خواستارم.