پیامک جعلی ثنا باز هم قربانی می‌گیرد
پیامک جعلی ثنا باز هم قربانی می‌گیرد
پیامک ثنا از سرشماره شخصی ارسال نمیگردد و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری هست

گیرا آنلاین_رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: باوجود هشدار‌های پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری پیامکی ابلاغ الکترونیک قضایی”ثنا”هنوز عده‌ای از هم‌وطنان فریب پیامک جعلی سامانه ثنا را خورده و با کلیک بر روی لینک های جعلی، قربانی مجرمان سایبری می‌شوند.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان در این خصوص گفت:در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و… که درنهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و ازآنجایی‌که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان‌شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.
وی افزود: لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.
سرهنگ نقی‌مهر یاد آور شد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضایی دریافت کردند که در آن‌ها پرداخت مبلغی، هرچند کم درخواست شده بود، آن‌ پیام جعلی است.
این مقام مسئول بیان داشت: پیامک ثنا از سرشماره شخصی ارسال نمیگردد و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری هست و درصورت مشاهده این گونه پیامها فقط آن را حذف نمایند و روی لینک ناشناس کلیک نکنند.
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.