پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی رشت دو ساله به اتمام می رسد
پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی رشت دو ساله به اتمام می رسد
شرکت زلال ایران با دارا بودن ۴۰ سال سابقه در این صنعت، از شمال تا جنوب کشور در حال فعالیت و رساندن آب شرب تصفیه خانه آب شهری می باشد.

گیرا آنلاین_به گزارش “گسترش تولید و تجارت”؛ پیمانکار و سرمایه گذار پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهر صنعتی رشت و عضو هیات مدیره شرکت زلال ایران در آیین کلنگ زنی تصفیه خانه شهر صنعتی رشت، اظهار داشت: شرکت زلال ایران دارای ۶ شرکت زیرمجموعه است که در انجام پروژه های آب و فاضلاب و ایستگاه پمپاژ در حال فعالیت می باشد.

سینا بیگلری از اشتغال بیش از ۳ هزار پرسنل برای رساندن آب شرب و احداث تصفیه خانه توسط این شرکت خبر داد و افزود: شرکت زلال ایران با دارا بودن ۴۰ سال سابقه در این صنعت، از شمال تا جنوب کشور در حال فعالیت و رساندن آب شرب تصفیه خانه آب شهری می باشد.
وی افزود: پروژه های زیادی در سراسر کشور از جمله پروژه تصفیه خانه فاضلاب آب سنگین اراک، بندر عباس، شیراز، یزد و تصفیه خانه فاضلاب شهر قم که جزو بهترین پروژه های شرکت زلال ایران و در سطح دنیا می باشد را اجرایی کرده است. وی تصریح کرد: در پروژه های اجرایی شده این شرکت؛ از لجن تولیدی بیولوژیک حاصل از تصفیه خانه، ۷۵ درصد انرژی تصفیه خانه تامین می گردد.
عضو هیات مدیره شرکت زلال ایران در خصوص پروژه تصفیه خانه شهر صنعتی رشت، با بیان اینکه مشاور کارفرمای این پروژه شرکت مهندسین سفیدرود گیلان است، بیان داشت: تجهیزات و راه اندازی تصفیه خانه شهر صنعتی رشت به ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب در روز در طراحی شده است و ابعاد زمین در نظر گرفته شده برای محل تصفیه خانه محوطه ای در حدود ۲ هکتار می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۵۰ متر است و زمان احداث این پروژه برای دو سال پیش بینی شده و سه سال هم به بهره برداری خواهد رسید

وی با بیان اینکه فاضلاب شهر صنعتی رشت با خط لوله به قطر ۱۲۰۰ میلی متر از جنس پلی اتیلن از شهر صنعتی انتقال و به تصفیه خانه وارد می شود گفت : فرایند تصفیه بر اساس کیفیت فاضلاب خام تولیدی تلفیقی از فرایند هوازی و بی هوازی می باشد همچنین برای لجن تولیدی نیز تاسیسات هضم لجن پیش بینی شده است.
بیگلری ادامه داد: مبلغ برآورد اولیه برای احداث این تصفیه خانه حدود ۳۷۰ میلیارد ریال می باشد و امیدواریم با مساعدت و پی گیری های مدیرعامل شهر صنعتی رشت به نمایندگی از مجموعه شهر صنعتی، با احداث این پروژه، مشکل و دغدغه زیست محیطی آن برطرف شود.