پرداخت مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان به روز رسانی شده است
پرداخت مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان به روز رسانی شده است
دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اعلام مطلب فوق در دیدار با استاندار گیلان افزود: ۲۲۱ میلیارد تومان از مطالبات طرف های قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شده است.

گیرا آنلاین – دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان : در سالهای گذشته همواره انباشت بدهی و بدهی های معوقه باعث ایجاد مشکلات عدیده برای طرف های قرارداد و بیمه سلامت شده بود خوشبختانه با حمایت های سازمان بیمه سلامت با تخصیص اعتبارات لازم این معضل در سطح استان گیلان برطرف شده است تا وقفه ای درخدمت رسانی به مردم ایجاد نشود. مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه ارائه گزارش عملکرد بیمه سلامت گفت : نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از طرحهای بسیار مهم بیمه سلامت است. با توجه به گسترش و شیوع بیماری کووید ۱۹ یکی از راه های مبارزه با این بیماری قطع زنجیر ه شیوع و گسترش این ویروس است که با اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک با حذف دفترچه‌های کاغذی ضمن کاهش مراجعات غیر ضرور اقدامات موثری در استان گیلان صورت گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان اضافه کرد هم اکنون بیش از ۷۵۰ مطب معادل ۸۵ درصد مطب های طرف قرارداد بیمه سلامت در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک فعال شدند و علاوه بر این تعداد ۴۹۲ مراکز درمانی شامل داروخانه ،مراکز تصویربرداری، وآزمایشگاه ها و … به صورت الکترونیک خدمات لازم را ارایه می دهند.

وی یاد آور شد: انجام کارها به صورت الکترونیکی در شرایط حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا یک ضرورت بسیار مهم محسوب می شود و پیوند ناگسستنی با زندگی مردم در شهرها و روستاها دارد و سازمان بیمه سلامت به منظور ارائه خدمت به مردم سامانه های مختلفی راه اندازی کرده است تا از مراجعات غیر ضرور کاسته شود و به مردم آسیبی وارد نشود.

مدیرکل بیمه سلامت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدمتگذاری به مردم از اولویت های بسیار مهم بیمه سلامت هست و در این راستا با همه توان در خدمت مردم استان گیلان هستیم و در همین ارتباط با راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم هستیم این سامانه برای رسیدگی به درخواست های مردم ودریافت پیشنهادات وانتقادات در حوزه بیمه بیمه سلامت فعال شده است.