پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
وام تحصیلی، وام ضروری پر طرفدار ترین  وام دانشجویی

گیرا آنلاین- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات به دانشجویان این دانشگاه گفت: در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ پس از پیگیری‌های لازم و با رایزنی‌های انجام شده با صندوق رفاه دانشجویان، به بیش از یک هزارو ۵۰۰ نفر تسهیلات دانشجویی پرداخت شده است.

دکتر فردین مهرابیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با مفدا گیلان، ضمن تشریح میزان و تعداد پرداخت وام‌های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰گفت: پس از پیگیری های لازم و با رایزنی های انجام شده با صندوق رفاه دانشجویان، به تمام متقاضیان دریافت تسهیلات دانشجویی، وام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما، حمایت از دانشجویان به عنوان قشر نخبه و تأثیر گذار جامعه است و تلاش داریم تا دانشجویان در طی دوران تحصیل، دغدغه کمتری از لحاظ شهریه های تحصیلی، اسکان، تغذیه و هزینه های تحصیلی داشته باشند و در این راستا در نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با پیگیری های صورت گرفته توانسته ایم  ۴۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال تسهیلات دانشجویی در غالب وام های تحصیلی، ضروری، ازدواج، دستیاری، مسکن، شهریه، تحصیلی و تولد فرزند و….  به دانشجویان این دانشگاه پرداخت نماییم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تاکید بر اینکه به تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات دانشجویی در صورت داشتن شرایط اولیه قانونی، وام تعلق خواهد گرفت؛ گفت: در نیم سال اول تحصیلی سالجاری بیش از  یک هزارو  ۵۰۰ نفر انواع تسهیلات دانشجویی دریافت نمودند که این عدد حکایت از آن دارد که متقاضیان دریافت تسهیلات در این دانشگاه نسبت به گذشته دو برابر شده است و با تلاش اداره رفاه دانشجویی دانشگاه و با رایزنی هایی که با صندوق رفاه دانشجویی داشته ایم موفق شده ایم پس از جذب اعتبار، این مبلغ تسهیلات دانشجویی را به تمامی دانشجویان متقاضی پرداخت نماییم.

وام تحصیلی، وام ضروری پر طرفدار ترین  وام دانشجویی

 دکتر مهرابیان با اشاره به اینکه وام تحصیلی پرطرفدار ترین وام دانشجویی محسوب می شود گفت:  ۹۵۰نفر متقاضی دریافت وام تحصیلی در این دانشگاه، در سه ماهه پاییزسالجاری بوده اند و مبلغ این وام  برای دانشجویان مجرد، ۱۵ میلیون ۷۰۰ ریال و برای دانشجویان متاهل ۳۰میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی این  دانشگاه با اشاره به اینکه در راستای ترویج ازدواج دانشجویی و حمایت از دانشجویان متاهل برای نخستین بار به دانشجویان متاهل واجد شرایط  به تعداد بیست و پنج نفر وام ازدواج یکصد میلیون ریالی پرداخت شده است گفت :  تاکنون ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال وام ازدواج پرداخت نموده ایم و تلاش داریم در راستای حمایت از تشکیل خانواده و ارج نهادن به سنت حسنه ازدواج ،شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را برای دانشجویان بیشتری فراهم نماییم.

دکتر مهرابیان با اشاره به افزایش مبلغ وام دستیاری از۱۵۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال گفت:  تاکنون به شصت و هفت نفر از دستیاران متقاضی این دانشگاه در سه ماهه پاییز سالجاری مجموعا مبلغ۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است .