ویژه برنامه مجازی «حماسه‌سرایان» در گیلان برگزار می‌شود
ویژه برنامه مجازی «حماسه‌سرایان» در گیلان برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان

گیرا آنلاین- ویژه برنامه محافل ادبی و قرآنی با عنوان «حماسه سرایان» با محوریت همایش نوحه سرایی نواحی مختلف کشور، با هدف اهمیت نوحه سرایی، پیوند نوحه با دفاع مقدس، دفاع از حرم، و ‌مقابله با ظلم بصورت مجازی در گیلان برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های فرهنگی کتابخانه ها در ماه محرم، ویژه برنامه محافل ادبی و قرآنی با عنوان «حماسه سرایان» در دهه اول ماه محرم با محوریت همایش نوحه سرایی نواحی مختلف کشور و با دعوت از نوحه سرایان و شاعران بومی این حوزه در هر استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.
این ویژه برنامه ملی که با هدف اهمیت نوحه سرایی، پیوند نوحه با دفاع مقدس، دفاع از حرم، و ‌مقابله با ظلم و با همراهی دبیران شورای ادبی و شورای قرآنی استان‌های نهاد برگزار خواهد شد، در ۵ شب و هر شب با مشارکت ۶ استان و نوحه سرایی، مقتل خوانی یا مداحی و سخنرانی خطیب مسلط حوزه قرآنی، میزبان عاشقان اهل بیت(ع) خواهد بود.
همچنین این محفل نوحه سرایی در استان گیلان روز شنبه(۲۳ مرداد) ساعت ۱۸ با حضور مجتبی حاذق، از شعرا و ذاکرین مطرح اهل بیت استان گیلان و با همراهی ذاکرین از استان های قم، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران و بوشهر برگزار می شود.
علاقه مندان می‌تواند در ایام دهه اول ماه محرم، از ساعت ۱۸ به صورت مجازی از طریق نشانی www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این ویژه برنامه شرکت کنند.