وقف تزریق خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است
وقف تزریق خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: دمیدن روحیه امید و نشاط از دیگر مشترکات وقف و زیارت امام زادگان است.

گیرا آنلاین– حجت الاسلام ستار علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز رشت به وجوه اشتراک زیارت امامزادگان و فرهنگ وقف پرداخت و گفت: توجه به کرامت و عزت بشری وجه مشترک این دو مقوله است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان مبارزه عملی با نفسانیات را وجه مشترک دیگر وقف و زیارت امام زادگان دانست و افزود: زیارت امام زادگان باعث افزایش روحیه معنوی و مبارزه با دنیاگرایی شده و وقف هم مبارزه با آفات تکاثرگرایی و مال اندوزی است.

علیزاده، تزریق خوبی ها را به جامعه از دیگر وجوه مشترک فرهنگ زیارت امام زادگان و وقف برشمرد و گفت: زیارت امام زادگان، ترویج دیانت، فرهنگ اسلام، شجاعت و ارزشهای الهی در جامعه است.

وی تاکید کرد: وقف هم تزریق خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: دمیدن روحیه امید و نشاط از دیگر مشترکات وقف و زیارت امام زادگان است.

وی یادآور شد: هر دو حلقه اتصال و تقرب به خدا و اهل بیت و قرآن هستند.

علیزاده اظهار داشت: زائران و خدمت گزاران به امام زادگان روحیه نیک باوری و خدا باوری خود را نشان می دهند و واقفان هم با وقف، به ترویج روحیه خدا باوری و معاد باوری کمک می کنند.

وی اضافه کرد: وقف، خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: زیارت امام زادگان جهاد فرهنگی و اخلاقی بوده و وقف هم جهاد فرهنگی و اجتماعی و مالی است.

وی با بیان اینکه وقف و خدمت به بشریت آنقدر ارزشمند است که در قرآن به آن تاکید شده است، گفت: واقفان و خدمت کنندگان به امام زادگان به تعبیر قرآن کریم، مجاهدان در راه خدا هستند.

علیزاده اعلام کرد: انفاق و وقف بزرگترین جهاد مالی و اقتصادی است و وقف، جلوه بزرگ اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب است.

وی گفت: وقف، خدمتگذاری بی منت به مردم برای رفع نیازهای بشریت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به وضعیت موقوفات و امام زادگان گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان بیش از پنج هزار موقوفه و ۲۲ هزارموقوفه و ۹۴۱ بقعه متبرکه دارد.
وی اظهار داشت: در یکسال گذشته در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه های کمک به محرومان و بیماران و برگزاری مراسم مذهبی و قرآنی، ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
علیزاده اعلام کرد: طی یکسال اخیر ۳۱ وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.
وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا، اوقاف گیلان ۳۵ میلیارد تومان از محل عواید موقوفات و نذورات امام زادگان و کمک خیرین به نیازمندان استان کمک شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد:طی یک سال اخیر برای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه سند مالکیت گرفته شده است.
وی گفت: طی همین مدت در ۱۷ هزار متر مربع از صحن و سرای امام زادگان طرح های توسعه و نوسازی با صرف هزینه ۳۳ میلیارد تومان انجام شده است.
علیزاده خاطرنشان کرد: ۲۳ میلیارد تومان از این مقدار در قالب طرح مودت و کمک های غیر نقدی مردم مانند خرید مصالح تامین شده است.
وی اظهار داشت: در یکسال گذشته ۱۶۰۰ برنامه فرهنگی از جمله کار ویژه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی و ملی و مسابقات قرآن اجرا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه گیلان هر چه دارد از برکت امام زادگان به ویژه خواهر امام در رشت و آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه است، گفت: جایگاه فعلی فاطمه اخری در شان این بانوی بزرگ نیست.
وی از تشکیل ستادی به ریاست استاندار و با حمایت معنوی نماینده ولی فقیه خبر داد و گفت: اکنون هم افزایی و همراهی خوبی در استان شکل گرفته و نهادهای مربوط و نمایندگان همگی پای کار هستند.
علیزاده تاکید کرد: در خصوص این دو آستان ما کوتاهی کردیم و اگر این دو آستان در هر استان دیگری بودند، موقعیتشان بهتر از وضع کنونی بود.
وی اعلام کرد: ساخت و ساز بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد.
وی تاکید کرد: با اجرای توسعه خواهر امام، حقوق مالکانه همسایگان و کسبه نادیده گرفته نخواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: توسعه آستان خواهر امام رشت، محور توسعه و پیشرفت های مادی و فرهنگی و عمرانی شهر رشت و مرکز استان خواهد شد.