وقتی نمایندگان واقعی مردم پشت درهای مجلس باشند، هرکسی می‌تواند به دروازه خالی گل بزند!
وقتی نمایندگان واقعی مردم پشت درهای مجلس باشند، هرکسی می‌تواند به دروازه خالی گل بزند!
امیدواریم هیئت نظارت تهران امتحان خود را خوب پس بدهد
گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای شهر در یکصد و نود و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه هیئت نظارت استان گیلان امتحان خود را بد پس دادند، گفت: امیدواریم هیئت نظارت تهران امتحان خود را خوب پس بدهد!
وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی تنوع فرهنگی گفت: این روز در جهت افزایش گفتگو و نام‌گذاری فرهنگی معین شده است، اما به یاد می‌آوریم در سازمان ملل وقتی‌که رئیس‌جمهور اسبق کشورمان جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی به‌عنوان نماینده ملت ایران راهی این سازمان شد، موضوع گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کرد و در آنجا بود که این طرح پذیرفته شد و یک موج و افتخاری برای کشورمان ایجاد شد و درنهایت یونسکو در سال ۲۰۰۱ با صدور بیانیه‌ای این روز جهانی را به‌عنوان روز جهانی گفتگوی فرهنگی و توسعه در دنیا نام‌گذاری کرد.
رئیس شورای شهر رشت همچنین اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فتوای از سوی امام خمینی (ره) در خصوص اهدا عضو صادر شد تا با هدیه دادن اعضای بدن باعث نجات انسان‌های دیگر شویم. بسیاری از پزشکان پیگیر این موضوع بودند، اما از سوی دیگر این بحث تبدیل به قانون نشده بود در مجلس ششم تصمیم بر این قضیه گرفته شد که با ارائه لایحه‌ای از سوی دولت آقای خاتمی علیرغم کارشکنی‌های فراوان، این قانون به تصویب برسد و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرد و از آن روز با توجه به فتوای امام علیه‌الرحمه این کار به نتیجه رسید.
رمضانپور تأکید کرد: امروز بسیاری از افراد در وصیت‌نامه خود قید می‌کنند که در صورت بروز هر نوع اتفاق این‌چنینی که راه علاج برای آن‌ها وجود نداشته باشد اعضای بدن آن‌ها هدیه شود و چقدر زیباست این کار به‌یادماندنی که افراد بسیار زیادی با اهداء همین اعضای بدن انسان‌ها زندگی خود را مدیون این دسته از افراد هستند.
وی افزود: پس از ماه اردیبهشت وارد ماه خرداد که ما حماسه‌ها است می‌شویم، سوم خرداد یکی از این روزهای بزرگ است بنده به‌عنوان کسی که از نزدیک شاهد این عملیات بوده‌ام نمی‌توانم ابعاد گسترده این عملیات را که با طراحی ارتش در زمان شهید صیاد شیرازی و طراحی سپاه در زمان آقای محسن رضایی انجام شد را وصف دهم، یکی از کارهای بزرگی که انجام شد بیرون کردن افراد متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی بود.
رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: ما تنها در یک عملیات جنگی از ۱۷ کشور مختلف اسیر جنگی گرفتیم و عملیات بیت‌المقدس نشان‌دهنده قدرت نظامی اجتماعی و فرهنگی ما بود.
رمضانپور با کنایه به برخی از نمایندگان مجلس، گفت: وقتی نمایندگان واقعی مردم پشت درهای مجلس باشند، معلوم است که هرکسی می‌تواند به دروازه خالی گل بزند! هرکس به‌اندازه عقل معرفتش حرف میزند، ما اگر سکوت می‌کنیم به این معنا نیست که حرف درست می‌زنند، برای آن است که به انتخاب برخی از افراد خدشه وارد نکنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم مردم پرشور در انتخابات شرکت کنند و از بین افراد تائید صلاحیت شده افراد مناسبی را برای شهر انتخاب کنند. اینکه ما در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌ایم به معنای بی‌تفاوتی به شهرمان نیست، از مردم می‌خواهیم افرادی را انتخاب کنند که به این شورا وجهه بدهند نه اینکه از این فضا لباسی برای خود بسازند.