وضعیت نیروگاه های تولید برق در وضعیت هشدار قرار دارد
وضعیت نیروگاه های تولید برق در وضعیت هشدار قرار دارد
ركورد پیك مصرف برق تاریخ صنعت برق كشور شكسته خواهد شد

گیرا آنلاین– نقشه هاي هواشناسي نشانگر آن است كه موج گرماي شديدی که از ابتدای هفته وارد کشور شده ، تا سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ به اوج خود خواهد رسید كه همين موضوع باعث افزايش بيش از يك درجه اي دماي هوا در اين هفته خواهد شد و حتي دما در برخي نقاط كشور به بيش از ۵۰ درجه افزايش خواهد يافت كه در اين شرايط نيازمند همكاري بيشتر مشتركان برق هستيم.

بررسي ها نشانگر آن است به ازای هر يك درجه افزايش دما، يكهزار و ۵۰۰مگاوات مصرف برق كشور بيشتر مي شود  كه با در نظر گرفتن گرمتر شدن دماي كشور در اين هفته،  احتمالا بايد شاهد افزايش بين ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاواتي مصرف برق باشيم.

شایان ذکر است آن دسته از مشتركان برق كه مصرف خود را ۱۰ درصد كاهش دهند حدود۲۰درصد كاهش هزينه در صورت حساب آنان اعمال مي شود .

مشترکین محترم می توانند با رعایت این نکات ضمن کمک به حفظ پایداری شبکه های توزیع برق ، هزینه برق مصرفی خود را به حداقل ممکن برسانند :

– همراهی در #پویش_مردمی_مدیریت_کولرها و خاموش کردن کولرهای منازل و محل کار به مدت ۱۵ دقیقه بین ساعت ۲ الی ۳ بعد ازظهر.

– تنظیم درجه ترموستات کولر بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد

– عدم استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف ( ۱۲ الی ۱۷ روز ) و (۲۰ الی ۲۴ در شب)

– استفاده بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ‌های غیر ضروری

– بسته بودن فضای مجهز به سیستم سرمایشی جهت جلوگیری از هدر رفت سرمای تولید شده (بستن درب‌های ورودی و خروجی و همچنین تمامی پنجره‌ها در زمان استفاده از کولر)