وضعیت مطلوب و به روز بیمه سلامت استان در پرداخت مطالبات
وضعیت مطلوب و به روز بیمه سلامت استان در پرداخت مطالبات
عدم پذیرش نسخ کاغذی از ابتدای دی ماه سالجاری

گیرا آنلاین- به نقل از پایگاه خبری لیجار دکتر جمشید محمدی مدیرکل بیمه سلامت گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن تبریک هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات بیمه سلامت دراستان اظهار داشت:اداره کل بیمه سلامت استان در حال حاضر در بهترین شرایط پرداخت مطالبات سازمان ها و شرکای کاری قرار دارد و برای اولین بار بدهی سنواتی به هیچ بخش دولتی و خصوصی ندارد.

وی با بیان اینکه طی سالجاری نیز بیمه سلامت استان به لحاظ پرداخت مطالبات در وضعیت مطلوب ، قابل قبول و به روزی قرار دارد ، افزود:طی سالجاری ۱۹۵ میلیارد تومان پرداخت مطالبات به بخش دولتی و بیمارستان های مراکز دولتی ، ۸۰ میلیارد تومان هم بابت پزشک خانواده به دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفته همچنین ۱۶۳ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات بخش خصوصی پرداخت شده است.

پرداخت ۸۵ میلیارد تومانی بیمه سلامت استان در راستای حمایت از بیماران کرونایی

مدیر کل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد:در راستای حمایت از بیماران کرونایی نیز در بخش داروها و سایر خدمات ، بیمه سلامت استان ۸۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

حذف نسخ کاغذی از اول دی ماه سالجاری

وی در خصوص حذف نسخ کاغذی دفترچه تصریح کرد:با توجه به فرایند حذف نسخ کاغذی دفترچه یکی از مهمترین نکاتی که بیمه شدگان بیمه سلامت باید به آن توجه داشته باشند تاریخ اعتبار بیمه ای است که لازم است بمنظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات، قبل از موعد مقرر”پایان آذرماه سالجاری” نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود اقدام نمایند.

محمدی با تاکید بر اینکه از اول دی ماه سالجاری نسخ کاغذی پذیرفته نمی شوند ، یادآورشد:با توجه به شرایط بیماری کرونا جهت پیشگیری از وقفه در ارائه خدمات ، تمدید اعتبار بیمه ای تعداد قابل توجهی از بیمه شدگان به صورت سیستمی تا پایان آذرماه سالجاری انجام شده ولی لازم است بیمه شدگان تا قبل از موعد اعلام شده ، برای تمدید پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه تمدید تاریخ اعتبار بیمه ای می تواند به دوطریق مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا با استفاده از روش های غیر حضوری انجام شود، اذعان داشت:بیمه شدگان می توانند به ۶۲ دفتر پیشخوان در سطح استان که از این تعداد ۱۷ دفتردر شهرستان رشت هستند مراجعه نمایند و یا اینکه جهت سهولت دریافت خدمت از سامانه غیر حضوری سازمان بیمه سلامت با نام سازمان خدمات شهروندی استفاده کنند.

ضرورت انجام کارها بصورت الکترونیکی

دکتر محمدی انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی را مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و گفت:انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی طی سال های گذشته یک مزیت بود اما امروز ضرورت محسوب می شود و پیوندی ناگسستنی با زندگی اقشار مختلف جوامع شهری و روستایی دارد.

تماس بیمه شدگان با شماره ۱۶۶۶

وی یادآور شد:بیمه شدگان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* و پس از اطلاع از اعتبار بیمه با مراجعه به سامانه غیرحضوری سازمان به آدرس https://eservices .ihio.gov.ir/ecs و http://www.bimehsalamatiranian.ir خدمات مختلفی از قبیل تمدید اعتبار ، افزودن عضو خانوار، ویرایش اعضای خانواده ، جستجوی پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد ، ثبت شکایات ، تاریخچه خدمت یعنی سوابق نسخه الکترونیک و خدمات درمانی ارائه شده را دریافت نمایند.

وی گفت:لازمه استفاده از این سامانه فعال بودن شماره همراه متعلق به بیمه شده است ، بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان می توانند شماره تلفن هایی که ثبت شده اند و نیاز به ویرایش دارند را اصلاح کنند.

حذف نسخ الکترونیکی و دریافت کد رهگیری

محمدی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت مبنی بر اجرای نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی از ابتدای دی ماه سالجاری خاطرنشان کرد:بیمه شدگان در مراجعات به پزشک و مراکز درمانی از ابتدای دی ماه کد رهگیری از سامانه نسخه نویسی الکترونیک را دریافت کنند.

اجرای طرح پزشک خانواده

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده برای بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی اظهار داشت:از آبان ماه سالجاری برنامه پزشک خانواده برای بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی آغاز می شود که در اجرای این طرح ۱۱۷ پزشک با بیمه سلامت همکاری دارند.

وی افزود:با اجرای این طرح ، هر پزشک می تواند هزار نفررا تحت پوشش قرار دهد و بیمه شدگان صندوق همگانی می توانند علاوه بر خدمات قبلی پذیرش در مراکز درمانی دولتی دانشگاهی از خدمات سرپایی داروخانه ، آزمایشگاه و تصویر برداری بخش خصوصی نیزبهره مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده برای روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز در حال اجرا است ، تصریح کرد:در اجرای این طرح ۳۰۵ پزشک خانواده ، بیش از ۲۵۰ مامای خانواده و ۱۹ دندانپزشک خانواده طرف قرارداد بیمه سلامت استان در مراکز بهداشت به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهند.

اجرای صد درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز دولتی و خصوصی

وی با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز دولتی خاطرنشان کرد:اتصال صد درصدی مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی صورت گرفته ، در حال حاضر امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز دولتی و خصوصی فراهم شده و همچنین آموزش های لازم نیز به کاربردان داده شده است.

محمدی یادآور شد:از مجموع ۹۵۲ پزشک و دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان ۸۰۰ نفر معادل ۸۴ درصد در اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند.

وی در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سایر مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تصریح کرد:از ۳۵۶ داروخانه طرف قرارداد ، ۳۴۴ داروخانه ۹۷ درصد دارای عملکرد الکترونیک هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان ، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز تصویر برداری طرف قرارداد با بیمه سلامت استان را شامل ۶۶ مرکز عنوان کرد و افزود:از این تعداد ۶۴ مرکز فعال هستند و از ۸۹ آزمایشگاه طرف قرارداد نیز ۸۷ آزمایشگاه طی ماه جاری در اجرای این طرح فعال بودند.

وی گفت:از ۳۵ بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان ، هر ۳۵ بیمارستان در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند همچنین ۳ هزار و ۸۳۵ بیمار خاص شامل هموفیلی ، تالاسمی ، پیوند ، دیالیز و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان می باشند.

محمدی یادآور شد:در حال حاضر ، یک هزار و ۶۴۹ موسسه اعم از پزشکان ، بیمارستان های دولتی و خصوصی ، درمانگاه ها ، آزمایشگاه ها ، رادیولوژی ، داروخانه ها و … طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند.

لازم به ذکر است یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۴۶ نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

سوم تا نهم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری لیجار