واکسیناسیون گروه هدف فاز سه بررسی شد
واکسیناسیون گروه هدف فاز سه بررسی شد
جلسه کمیته واکسیناسیون کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت بررسی واکسیناسیون گروه هدف فاز سه تشکیل شد.

گیرا آنلاین-  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (و ب دا)؛ نوزدهمین نشست کمیته ی واکسیناسیون دانشگاه با حضور دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی و دکتر سید جواد موسوی- مدیر حراست دانشگاه دوشنبه در محل معاونت بهداشتی برگزار شد.

دکتر حیدرزاده در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۵/۱۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته اند، اظهار داشت: تاکنون با تزریق ۳۹۳ هزار دز، ۵۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند و استان گیلان جایگاه هفتم کشور را در پوشش واکسیناسیون به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون معلمان در آینده نزدیک گفت : برای این حوزه هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش استان انجام شده و پنج سایت در شهرستان رشت و یک سایت در هر شهرستان از سوی آموزش و پرورش در اختیار همکاران حوزه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت تا با سرعت بیشتری واکسیناسیون معلمان در گیلان انجام شود.

معاون بهداشتی بر نظم بخشی بیشتر در اجرای فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ با رعایت نوبت دهی تاکید کرد و افزود: ظرفیت نوبت دهی برای واکسیناسیون کووید ۱۹، روزانه ۱۰ هزار نفر است که نوبت هر فرد به صورت پیامک به گروه های سنی هدف برای حضور در مراکز واکسیناسیون اعلام می شود. 

دکترحیدرزاده حفظ آرامش افراد به ویژه بانوان برای دریافت واکسن را ضروری خواند و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده، در راستای ایجاد احساس راحتی و آرامش بانوان، در هر مرکز تجمیعی واکسیناسیون، یک فضای جداسازی شده ویژه بانوان در نظر گرفته می شود.

در پایان این جلسه تزریق واکسن به گروه های هدف فاز سه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.