واقعی بودن پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد
واقعی بودن پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد
فضای سبز شهری محلات کم برخوردار مورد توجه قرار گیرد
گیرا آنلاین- در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر فاطمه شیرزاد عضو شورا با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: امیدوارم بتوانیم از روزهای باقی‌مانده در ماه رجب بهترین استفاده معنوی را ببریم.
وی ادامه داد: جلسات متعددی برای بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد، خروجی این جلسات تأکید بر توجه به عدالت محوری در تمامی محلات سطح شهر رشت است. تأکید بنده در تمامی جلسات بر این بود که واقعی بودن پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد. تأکید بنده در مورد دیگر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده است.
شیرزاد تأکید کرد: با توجه به تجربیات شهردار رشت در حوزه‌های مختلف این دو موضوع، مورد انتظار است تا به آن توجه شود. همچنین در بحث فضای سبز شهری مبلغی در بودجه در نظر گرفته‌شده است، اما چیزی که به آن کمتر توجه شده است سهم محلات کم برخوردار از فضای سبز است. برای مثال ۲۵ میلیارد تومان برای پارک جزیره‌ای در لاکان در نظر گرفته‌شده است، اینکه می‌خواهیم سهم سرانه فضای سبز شهر رشت افزایش یابد بسیار قابل‌تقدیر است، اما اینکه بخواهیم ۲۵ میلیارد تومان را برای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان که یک سال و نیم به قرارداد آن باقی‌مانده است و در محلات کم برخوردار مانند معلولین که در سال‌های گذشته به خاطر عدم وجود زمین مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر و کم برخوردار پارکی مناسب را فراهم نماییم.
عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: ما می‌توانیم در ضوابط بودجه این موضوع در نظر گرفته شود تا لکه فضای سبز در لایحه بودجه آورده شود و حتی زمینی برای اجرای پارک و فضای سبز در محلات کم برخوردار خریداری شود.
وی همچنین افزود: در شرق رشت از پیرکلاچای تا مسیر کوی امام رضا در کمربندی خرمشهر فاقد پارک محله‌ای می‌باشیم. این موضوع نیز می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع سبب خواهد شد تا توازن خوبی در شهر رشت ایجاد بشود.
  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت