هیچ افزایش قیمتی در حوزه بتن آماده و شن و ماسه نداریم/هیچ انجمنی حق خودسرانه افزایش قیمت محصول خود را ندارد
هیچ افزایش قیمتی در حوزه بتن آماده و شن و ماسه نداریم/هیچ انجمنی حق خودسرانه افزایش قیمت محصول خود را ندارد
مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان گیلان گفت: هیچ انجمنی حق خودسرانه افزایش قیمت محصول خود را ندارد و افزایش خودسر قیمت بتن اماده و شن ماسه تخلف است.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در نشست با مدیران خانه معدن و فعالان بتن آماده و شن ماسه؛ اظهار داشت: برخی از فعالان حوزه شن و ماسه بدون هماهنگی و عدم طی فرایند قانونی اقدام به گرانفروشی کرده انده که با متخلفین و گرانفروشان برخورد جدی خواهد شد.

وی اقدام انجمن بتن و شن و ماسه کاملاً غیرقانونی و اخلال در نظام اقتصادی دانست و تاکید کرد: بعنوان یک نهاد حاکمیتی این بی نظمی را نمی پذیریم و با مسببین آن برخورد قانونی بعمل می آید.

وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت در حوزه بتن آماده و شن و ماسه داشته باشیم به صورت زنجیر وار در سایر حوزه‌های عمرانی و ساخت و ساز اماکن و ابنیه شاهد گرانی و افزایش قیمت خواهیم شد لذا قیمتها همان نرخ سال گذشته است و فعلا هیچ گونه تغییر قیمتی برای بتن آماده و شن و ماسه نداریم.

دکتر پورحیدری با تشریح ضوابط قیمت گذاری و تغییر نرخ اعلام کرد: قبل از هرگونه اقدامی لازم است دلایل و مستندات و آنالیز قیمت تمام شده کالا و یا خدمات به این اداره کل اعلام شود و در جلسات فنی و کارشناسی با توجه به فضای اقتصادی کشور و بررسی گردد تا خروجی آن به تغییر قیمت یا عدم پذیرش بیانجامد.

مدیرکل صمت گیلان با صدور دستور برخورد قاطع با ایجاد کنندگان التهاب در بازار بتن آماده و شن و ماسه به معاونت نظارت و بازرسی و جریمه متخلفان این حوزه تاکید کرد: با هر واحد که مرتکب تخلف شده است به شدت برخورد گردد تا بدانند بی اعتنایی به قوانین و ضوابط جاری نهاد حاکمیتی کشور و قیمت گذاری سلیقه ای و خودسرانه چه عواقب و تبعاتی دارد.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد عده‌ای بدون توجه به وضعیت معیشت مردم و فشارهای اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مسکن به تخلف خود ادامه دهند و بدون هماهنگی و اخذ قیمت جدید و طی مراحل قانونی بازار را دچار چالش نمایند.

تیمور پورحیدری با تشریح و پذیرش برخی از مولفه های قیمتی از جمله افزایش نرخ دستمزد نیروی کار صراحتا اعلام کرد: حتی با وجود این تغییرات بازهم باید روند قانونی نرخ گذاری طی گردد تا قیمت دقیق، کارشناسانه و تخصصی مصوب کمیسیون نظارت، تنظیم بازار، در صورت وجود ادله منطقی و مستند مصوب شود.

گفتنی است بیش از ۶۲ واحد دانه بندی شن ماسه و و ۶۴ کارگاه بتن آماده در کل استان گیلان فعالیت دارند.