هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی واتوبوسرانی در رشت یک ضرورت است/ فرسودگی پنجاه درصد از تاکسی های درون شهری رشت
هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی واتوبوسرانی در رشت یک ضرورت است/ فرسودگی پنجاه درصد از تاکسی های درون شهری رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ،

گیرا آنلاین– رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوسرانی در رشت یک ضرورت است و متاسفانه در این حوزه نسبت به بسیاری از شهرهای کشور عقب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه ای که با حضور تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی پیرامون اجرای طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوسرانی در رشت برگزار شد اظهار کرد: اخیرا تعداد محدودی از تاکسی های درون شهری رشت به دستگاه خودپرداز مجهز شدند و ما قصد داریم از این طریق مشکلاتِ پیرامون مراودات مالی رانندگان تاکسی و مسافر برطرف شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه رشت در حوزه هوشمند سازی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوسرانی نسبت به دیگر شهرهای کشور حدود ۱۰ الی پانزده سال عقب افتاده است افزود: رشت در شرایطی در این حوزه نسبت به دیگر شهرهای کشور عقب افتاده است که در گذشته های نه چندان دور با ایجاد و ارائه خدماتی از جمله نخستین کتابخانه عمومی، نخستین داروخانه شبانه روزی و بسیاری از نخستین های دیگر ، عنوان شهر اولین ها را کسب کرده بود .

وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مشکلات و کمبودها زیر سرسبزی ظاهری رشت پنهان مانده است گفت: سرسبزی ظاهری رشت موجب شده است که از گذشته در اختصاص اعتبارات دولتی به این شهر بی مهری هایی صورت بگیرد و همین مسئله منجر به بروز مشکلات و عقب ماندگی های فراوانی بشود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه جبران عقب ماندگی ها از اهداف شورای ششم رشت است بیان کرد: شورای ششم رشت عزم خود را به منظور رفع مشکلات و کاستی ها به کار گرفته است و در این راستا از ظرفیت تمامی دستگاه ها و افراد از جمله استانداری، نماینده محترم ولی فقیه در گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم کرد.

کارگرنیا با تاکید به ایجاد تعامل سازنده ما بین شهرداری رشت و بخش خصوصی تصریح کرد: ما قصد داریم در اجرای پروژه ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره مند شویم و تاکید می کنم که در تمامی قرار دادها باید منافع شهر و شهرداری مورد توجه باشد و هر دستی که برای یاری و رفع مشکلات این شهر به سمتمان بیاید را به گرمی میفشاریم .

وی به نوسازی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوسرانی رشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنجاه درصد از ناوگان تاکسی رانی رشت فرسوده و از رده خارج هستند و ۵۰ درصد مابقی نیز برای خدمات رسانی با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان تاکسی رانی از توان مالی رانندگان تاکسی خارج است افزود: باید با پرداخت وام های کم بهره و طولانی مدت به رانندگان تاکسی در رشت ، شرایط لازم به منظور نوسازی ناوگان تاکسی رانی را فراهم کنیم .

کارگرنیا با انتقاد از کمبود اتوبوس در رشت بیان کرد: در شهر رشت با این میزان از جمعیت باید بر اساس استانداردها حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مشغول خدمات دهی باشد که متاسفانه در حال حاضر فقط ۲۰ دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت هستند که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و قصد داریم با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی و جذب اعتبارات ملی در این باره نیز گام های موثری برداریم .