همایش تجلیل از فعالان برتر کارآفرینی استان گیلان برگزار شد
همایش تجلیل از فعالان برتر کارآفرینی استان گیلان برگزار شد
به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی همایش تجلیل از فعالان برتر کارآفرینی استان گیلان برگزار شد

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از اعتبار  به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، همایش تجلیل از فعالان برتر کارآفرینی استان گیلان پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ با حضور تشکل‌های خصوصی و دستگاه‌های مرتبط دولتی و اجرایی استان در کافه کارآفرینی هپی لند و به همت کانون کارآفرینی استان گیلان و انجمن صنفی مراکز مشاوره و کارآفرینی گیلان برگزار شد.

حمایت دولت از بخش تولید با اعطای تسهیلات بانکی

دکتر احمد دنیا مالی نماینده بندرانزلی در مجلس در این همایش ابراز کرد: مجلس در حوزه تقنینی و قانونگذاری رویه حمایتی از کارآفرینی و حوزه تولید و اشتغال دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی به تحقق اهداف ما در این بخش کمک خواهد کرد.

دنیامالی افزود: در دنیای امروز کسانی که توان ورود به حوزه تولید دارند افرادی هستند که صاحب ایده و خلاقیت هستند اما این جایگاه و زنجیره در بخش خصوصی فارغ از نگاه دولتی هنوز در کشور ما ایجاد نشده است.

این نماینده مجلس تعریف شدن بخش خصوصی در حوزه صادرات را مورد تاکید قرار داد و با تاکید بر اینکه هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: ما در برنامه هفتم تلاش کردیم در بخش تخفیف‌های مالیاتی مشوق‌های خوبی را ایجاد کنیم، همچنین در بخش تسهیلات هم اصرار داریم از بخش تولید حمایت بانکی و تسهیلاتی به عمل آید تا خلأ های ما در این حوزه برطرف شود.

لزوم ورود کارآفرینان به حوزه اقتصاد دریامحور

دکتر سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس هم در این همایش عنوان کرد: خوشحالیم که به این بهانه در جمع سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان گیلان قرار گرفتیم که در مسیر جهاد اقتصادی فعالیت می‌کنند و بنده به عنوان نماینده مجلس تلاش میکنم به کارآفرینان کمک کنیم اعتقاد دارم تحول اقتصادی بیشتر از هرجای پیکر باید در مناطق آزاد خصوصا منطقه آزاد انزلی اتفاق بیافتد.

دلخوش با تاکید بر اینکه کاهش علم‌ مدیران و تحریم یکی از مشکلات عدیده ما در کشور است افزود: اگر چنین همایش‌ها و مجالسی را کاربردی نکنیم و با ارتباط با بخش‌های اجرایی و دولتی به مرحله اجرا در نیاوریم راه به جایی نخواهیم برد.

وی استفاده درست از ظرفیت اصل ۴۴ برای بخش خصوصی و تعاونی‌ها را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: ۹ بند از سیاست‌های اقتصاد دریا محور قابلیت این را دارد که کارآفرینان ما به آن حوزه وارد شوند و یا توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی هم باید به این حوزه ورود کنند زیرا بسترها در این منطقه فراهم است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس اضافه کرد: متاسفانه مانند حوزه اجرایی هر دوره از مجلس نیز از دوره قبلی ضعیف‌تر می‌شود که نمونه آن تصویب قوانینی است که سرعت صدور پروانه‌های ساختمانی را کند کرد و شهرداری‌ها را با مشکلات متعددی مواجه ساخت.

رییس فراکسیون تعاون مجلس سهم تعاون در حوزه تولید را کنار از شش درصد اعلام کرد و بیان کرد: بهترین راه برای تدوین قوانین خوب و راهگشا در حوزه تولید و اشتغال و کارآفرینی این است که یک حلقه اتصالی بین نشست‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و بدنه دولت و مجلس ایجاد کنیم.

مومنی رییس مراکز مشاوره کارآفرینی در این مراسم با بیان اینکه این همایش به صورت اختصاصی توسط بخش خصوصی تهیه و تدارک دیده شده است عنوان کرد: برای این همایش بیش از ۱۵۰ واحد برگزیده را برای تقدیر انتخاب کردیم که از میان آنها ۱۵ کارآفرین برتر را مورد تجلیل قرار میدهیم.

عبور از مباحث سلیقه‌ای برای حمایت از کارآفرینی

علی زند وکیلی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این همایش از تشکیل هیئت امنای کانون کارآفرینی و اتاق فکر در تمام استان‌های کشور خبر داد تصریح کرد: خوشبختانه استان گیلان و مدیرعامل شرکت هپی لند که ریاست کانون کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی را برعهده دارند در برگزاری تجلیل از کارآفرینان نمونه پیشتاز بودند که در سطح کل کشور اتفاقی بینظیر است و امیدوارم سایر استانها هم در همین راستا حرکت کنند.

زندوکیلی با بیان اینکه سه هزار کارآفرین شناسایی شده است ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با کارآفرینان داشتند مباحث مهمی را مطرح فرمودند و ما هم تلاش میکنیم با هم‌اندیشی و با تلاش‌های دولت و تصویب مصوبات در مجلس از مباحث سلیقه‌ای در استانها عبور کنیم تا کارآفرینی بیش از هر زمان دیگری پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: از تمام کارآفرینانی که در این عرصه خطیر و با تمام مشکلات و موانعی که وجود دارد تلاش می‌کنند و پرچم کارآفرینی را بالا نگه میدارند تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدوارم نمایندگان مجلس و استاندار گیلان هم در راستای ارج نهادن به تلاشگران حوزه کارآفرینی با برگزاری جلساتی، حداقل سالی یکبار پای دغدغه و مطالبات آنها بنشینند.

در این همایش علاوه بر دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مجلس شورای اسلامی، تیمور پورحیدری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، نمایندگان تشکل‌های خصوصی، اعضای انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی، اتاق بازرگانی گیلان، اتاق اصناف، گمرکات، پارک علم و فناوری گیلان، صندوق پژوهش و فناوری، نمایندگانی از دانشگاه‌های گیلان و انزلی، فعالین اقتصادی منطقه و گیلان و کارآفرینان برتر و افتخاری حضور داشتند.

در این همایش علاوه بر سخنرانی مدعوین از ۱۵ نفر برگزیده و تاثیرگذار در اکوسیستم کارآفرینی استان گیلان تجلیل به عمل آمد.

میترا سال افزون از شرکت مدیران سال افزون فردا، ایرج یوسفیان از شرکت سپیدماکیان، مریم پیله ور از موسسه مردم نهاد باغ بهار فرتاک، فرزاد رستگار از شرکت قطب صنعت شمال، آقای مردانی شرکت اشکان تجارت آرام، سیاب حسن‌پور از شرکت بازرگانی و سردخانه عجم چوبر، ایمان امیری‌فر از شرکت آریا تجارت نیلا، قاسم رضائیان از مجتمع کشت و صنعت چای نوبر، محمدابراهیم خاکی از دهکده گردشگری دکتر خاکی، سامان نظری از صنایع غذایی گوشتین خزر، حمید یزدانی شرکت امید ژرف‌نگر، بابک سهرابی از شرکت تجارت الکترونیک لوتوس جاجیگا، یاسر مروت‌پور از شرکت پرین پوشاک منطقه آزاد انزلی، پورحیدری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، دکتر برزگر مدیرکل گمرکات استان گیلان از جمله کارآفرینان و شخصیت‌هایی هستند که در این همایش تحلیل شدند.

ارج نهادن به مقام نوآوران، خالقان و پایه‌گذاران اشتغال، توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی، ایجاد زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، تقویت هر چه بیشتر آن و در نهایت ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی از جمله اهداف مهم برگزاری این همایش یک روزه محسوب می‌شود.