هر چه زودتر محل جدیدی برای جمع آوری زباله در گیلان تعریف شود
هر چه زودتر محل جدیدی برای جمع آوری زباله در گیلان تعریف شود
رشت - عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بوی بد زباله از لاکان شهر به مسکن مهر این شهر رسیده است، گفت: هر چه زودتر باید محل جدیدی برای جمع آوری زباله در گیلان تعریف شود.

گیرا آنلاین_  حسن کریمی کرنق ظهر پنجشنبه در بازدید اصحاب رسانه از محل ساماندهی پسماند سراوان، اظهار کرد: رسانه‌ها عملکرد مدیریت شهری رشت را در قبال ساماندهی پسماند سراوان و بهسازی این پهنه آلوده به مردم گزارش دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری رشت با بیان اینکه تکمیل پروژه بهسازی سراوان نیازمند ورود زباله خشک است، افزود: عدم ورود زباله به محل جمع آوری زباله سراوان، پروژه بهسازی را متوقف می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ورود حجم وسیعی از زباله به مرکز کودآلی در لاکان شهر، بیان کرد: وضعیت ورود زباله به لاکان شهر به مرز هشدار رسیده و دیگر فضایی برای ورود و جمع آوری زباله در مرکز کودآلی وجود ندارد.

کریمی کرنق با بیان اینکه زباله‌های خشک و ریجکتی های کود آلی باید به مکانی دیگر انتقال داده شود، گفت: کود آلی لاکان شهر ظرفیت و گنجایش نگهداری زباله‌های تر و ریجکتی ها را ندارد.

وی با اشاره وضعیت اسفناک زباله در لاکان شهر افزود: بوی بد و نامطبوع زباله از لاکان شهر به مسکن مهر رشت رسیده و هر چه زودتر باید محل جدیدی برای لندفیل و جمع آوری زباله در گیلان تعریف شود.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پسماند یک به معضل استانی و ملی تبدیل شده است، گفت: اکثر روستاها زباله‌هایشان را را کردند و یا در رودخانه‌ها و کانال‌های آب کشاورزی می‌ریزند.

کریمی کرنق با بیان اینکه محل جدید لندفیل هنوز مشخص نشده است، اضافه کرد: تاکنون محلی از سوی استانداری به مدیریت شهری جهت انتقال زباله معرفی نشده است.

وی با با بیان اینکه محل فعلی پسماند سراوان کاربرد گردشگری دارد، افزود: در آینده نزدیک می‌توان محل فعلی لندفیل سراوان را به سایت گردشگری تبدیل کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر