هر خانه یک کارخانه/اجرای طرح شمیم خدمت در گیلان
هر خانه یک کارخانه/اجرای طرح شمیم خدمت در گیلان
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است.

گیرا آنلاین- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اعلام کرد: همزمان با سراسر کشور طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در استان اجرا میشود.
حجت الاسلام سجاد کاظمی پور با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سراسر کشور، گفت: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است.
وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان خادمان اهل بیت علیهم السلام، برای تحقق شعار سال و زمینه سازی برای ایجاد جامعه مهدوی، طرح شمیم خدمت را، به عنوان یکی از کارویژه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است.
کاظمی پور، آموزش و تونمند سازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه گام اجرای طرح شمیم خدمت برشمرد و گفت: در این طرح از ظرفیت های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد.
وی یادآور شد: در مرحله نخست ضمن مذاکره و مشاوره با نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب نظران، مدیران مرتبط بخش های دولتی، سازمان های مردم نهاد اقدام به آموزش و توانمند سازی خانواده ها صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: در این مرحله برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط منطقه و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در گام دوم با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دام پروری، استفاده از اماکن موقوفه متروکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.
کاظمی پور اظهار داشت: در مرحله سوم نیز محصولات تولید در بازارچه های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید.
وی اعلام کرد: سازمان اوقاف از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان به نحو شایسته ای تقدیر خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اظهار کرد: در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) و بهزیستی، فنی وحرفه ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، نیروی مقاومت بسیج با سازمان اوقاف همکاری می کنند.