هدف مردم هستند؛ از اندیشه های مفید اجتماعی و شهروندمحور پشتیبانـی می‌کنیم
هدف مردم هستند؛ از اندیشه های مفید اجتماعی و شهروندمحور پشتیبانـی می‌کنیم
تاج شهرستانی در نشست خبری اندیشه های خودمونی که به دعوت اعضای تشکل فرهنگیِ نگاه نواندیش انقلابی استان گیلان برگزار شد، اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از هر اندیشه مردم محور و کاربردی در جهت ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و شهرنشینی حمایت خواهد کرد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت در این جلسه که هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون ، اعضای تشکل مردمی نگاه نواندیش و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند گفت: اینکه اکنون ما در اینجا حضور داریم به دلیل تلاش و اراده‌ی مسئولان این موسسه است و مجموعه مدیریت شهری رشت ، از هر گروه با انگیزه که قصد انجام کاری مؤثر برای این شهر را داشته باشد حمایت می‌کند و چه خوب که اعضای این تشکل مردمی، برای اهداف فرهنگی خود مستقیما به جامع ترین متولی فرهنگی شهر که کمیسیون فرهنگی شورای شهر است مراجعه کرد.

وی گفت: عمیقأ امیدواریم در این شهر هر کسی بداند برای بیان خواسته خود به کجا باید مراجعه کند و برای هر خواسته‌ی به حقی گوش شنوا و مرجع پاسخگویی وجود داشته باشد.

تاج شهرستانی تاکید کرد: از تشکل های مردمی نیز انتظار میرود با چشمی تیزبین در عرصه های اجتماعی و سایر عرصه ها آسیب شناسی کرده و با ارائه ایده های نو و قابل اجرا ، با مسئولان و متولیان فرهنگی همراه شوند تا در کنار یکدیگر بتوانیـم شهر خود را بسازیم.

وی افزود: بعنوان مثال میتوان طی یک سازوکار اجرایی، تعداد ورود و خروج گرشگران در ماههای مختلف سال و روزهای تعطیل را مدیریت کرد و با ایجاد یک سامانه کنترل ترافیک، از

بروز گره‌های ترافیکی ورودیهای شهر جلوگیری کرد.

تاج شهرستانی گفت: مسلم است که با زیرساختهای پنجاه سال پیش و حتی ده سال پیش نمیتوان برای زندگی شهر نشینی امروز برنامه ریزی کرد و خوشبختانه خلاقیتها در میان نسل جوان آنقدر بالاست که میشود با یک هم اندیشی جمعی و علیرغم محدودیتها برای هر نوع معضل، راهکارهای نو پایه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی به تنهایی تصمیم گیر نیست و هر لایحه پس از موافقت کمیسیون باید به تصویب صحن علنی شورای شهر نیز برسد گفت: مایلیم تعامل مدیران شهری رشت و تشکل مردم نهاد نگاه نواندیش انقلاب ادامه یابد و مدیریت شهری رشت و شورای ششم در راه اعتلا و سامان بخشیدن به کمبودهای موجود در عرصه های مختلف همپای صاحبنظران و به خصوص جامعه نخبگان خواهد بود.

لازم به ذکر است تشکل مردمی نگاه نواندیش انقلابی با مدیریت ‘مصطفی زبردست’ از سال ۱۳۹۹ به شکل رسمی با هدف نوگرایی، آگاهی بخشی و ایجاد امیدواری و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آغاز به کار کرده است و اعضایی از این تشکل روز پنج شنبه ۱۳ مهرماه طی یک نشست خبری با رئیس و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت دیدار و تبادل نظر داشتند.