نگاهی به تاییدصلاحیت کاندیداهای مجلس در گیلان
نگاهی به تاییدصلاحیت کاندیداهای مجلس در گیلان
در استان گیلان 358 نفر مورد تایید قرار گرفتند که 114 نفر متعلق به حوزه انتخابیه رشت و خمام هستند.

گیرا آنلاین- با پایان مهلت هیات نظارت بر انتخابات مجلس برای بررسی صلاحیت کاندیداها نتایج آن در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

در استان گیلان ۳۵۸ نفر مورد تایید قرار گرفتند که ۱۱۴ نفر متعلق به حوزه انتخابیه رشت و خمام هستند.

در میان کاندیداهای تایید صلاحیت نام دوازده نماینده فعلی به چشم می‌خورد. گفته می‌شود صلاحیت احمد دنیامالی احرار نگردیده است که البته وی در دوره پیش هم توسط هیات نظارت استان رد شد و بعد توسط شورای نگهبان صلاحیتش را به دست آورد.

با این حال هادی حق شناس نماینده اسبق انزلی که دو دوره نهم و دهم ردصلاحیت شده بود صلاحیت خود را به دست آورد.

در حوزه انتخابیه رشت و خمام بیشتر کاندیداهای منتسب به اصلاح طلبان از جمله رمضانعلی صادق زاده و محمد صادق حسنی نمایندگان پیشین رشت دیده نمی‌شود.

رامین مهمان‌ پرست دیپلمات و سخنگوی اسبق وزارت خارجه که در هیات اجرایی مورد تایید قرار نگرفت حالا صلاحیتش را به دست آورده است.

حسن محمدیاری که در برخی رسانه‌های کشوری نام وی در بین ردصلاحیت شدگان دیده می‌شود اعلام کرد که پیامک تاییدصلاحیت وی ارسال شده است‌ اما نام بهمن محمدیاری برادر بزرگترش در حوزه انتخابیه رشت و خمام دیده نمی‌شود.

شب گذشته شنیده شد حسن تامینی در دقیقه نود صلاحیت خود را به دست آورده که فعلا خبری در این زمینه منتشر نشده است.

همچنین نام حسن کربلایی هم در بین تایید صلاحیت شدگان قرار دارد که مدتی پیش خبر محکومیت و ممنوعیت حضورش در احزاب سیاسی منتشر شده بود.

در میان جوانان هم افرادی چون شاهین ساده استاد فیده شطرنج و مصطفی بلورچی  با انتشار استوری‌هایی از تایید صلاحیت خود خبر دادند.

در مجموع به نسبت دوره گذشته کاندیداهای بیشتری مورد تایید قرار گرفتند و احتمال تایید صلاحیت برخی دیگر هم توسط شورای نگهبان است. با این حال در برخی حوزه‌ها چون رودسر و املش، فومن و شفت، آستانه اشرفیه و لاهیجان و سیاهکل رقابت اصلی بین کاندیداهای اصولگرا و حامی دولت است. در رشت باید منتظر ماند که آیا برخی کاندیداهای شاخص چون محمدباقر نوبخت حوزه انتخابیه خود را تغییر می‌دهند و یا خیر و همچنین افرادی چون جعفرزاده، علوی و تأمینی تایید می‌شوند که آن‌گاه از رقابت جدی صحبت شود.

 

  • منبع خبر : جارستان