نوبت دهی دقیق برای دریافت واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان در حال انجام است
نوبت دهی دقیق برای دریافت واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان در حال انجام است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان از روند صعودی بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد و گفت: سامانه واکسیناسیون برای ثبت نام افراد ۶۰ سال به بالا باز است و نوبت دهی به گروه های هدف در حال انجام است.

گیرا آنلاین-دکتر آبتین‌حیدرزاده در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان که امروز پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: روند موارد سرپایی مراجعه کننده و ابتلا به ویروس در استان صعودی است هر چند بخش قابل توجهی از موارد شامل مسافرانی است که به گیلان سفر کرده اند.

وی افزود: موارد ابتلا در استان به گروه سنی میانسال گرایش پیدا کرده در حالی که بیشترین موارد بستری در بیمارستان ها در گروه های سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال مشاهده می شود.

دکتر حیدرزاده با اشاره به اهمیت سرعت بخشی به فرایند واکسیناسیون گفت: در حال حاصر سامانه واکسیناسیون برای ثبت نام افراد ۶۰ سال به بالا باز است و در همه ی شهرستان هایی که از پوشش ۷۰درصدی واکسیناسیون برای گروه های سنی بالای ۶۵ سال برخوردار هستند، امکان آغاز واکسیناسیون برای ۶۰ سال به بالا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با تاکید بر نوبت دهی دقیق به مردم برای دریافت واکسن عنوان کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده و بازدید و رصد از حوزه های مقاومت بسیج، قرار بر اینست که در صورت برخورداری از استانداردهای لازم، این مراکز به مراکز واکسیناسیون استان اضافه شوند تا ظرفیت ارائه ی واکسن به مردم را افزایش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جدی و سیستماتیک بتوانیم وضعیت استان را به جایگاهی برسانیم که در کنترل بیماری و انجام واکسیناسیون به الگویی برای کشور تبدیل و سلامت مردم را تضمین کنیم.