نمایندگان گیلان هیچ اقدام خاصی برای توسعه گیلان ندادند
نمایندگان گیلان هیچ اقدام خاصی برای توسعه گیلان ندادند
دکتر مجید دلاور اظهار کرد: معتقدیم نمایندگان فعلی استان نتوانستند مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان را برطرف کنند.

گیرا آنلاین_  مجید دل آور دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات انجمن اسلامی پزشکان در رشت با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برنامه‌ای برای احداث مراکز غربالگری سرطان در این استان ندارد، اظهار کرد: در گیلان با افزایش بیماری سرطان مواجه هستیم ولی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هنوز توسعه پیدا نکرده و وعده وزارت بهداشت در خصوص ایجاد مرکز غربالگری سرطان در چهار شهرستان گیلان محقق نشده است.

وی نقش نمایندگان مجلس در حل مشکلات جوانان را بسیار مهم برشمرد و گفت: ساختار بهداشت و درمان در گیلان فرسوده بوده و بیمارستان‌های استان با کمبود کادر درمان مواجه هستند

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با بیان اینکه افزایش بیماری چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی یکی از معضلات گیلان در حوزه سلامت است، تصریح کرد: گیلان در حوزه چاقی، دیابت و فشار خون جزء استان‌های نخست کشور است که این امر منجر به افزایش بیماری‌های قلبی در استان شده است.

دل آور با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید وکیل مردم بوده و فقط برای حل مشکلات حوزه انتخاباتی خود تلاش کنند، افزود: برخی از نمایندگان مجلس در گیلان در دوره‌های گذشته وعده توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان را دادند ولی بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از بیمارستان‌های استان و حتی رشت دچار فرسودگی شده و هیچ اقدام توسعه‌ای در این مراکز صورت نگرفت.

وی، حوزه سلامت از مهم‌تدین دغدغه‌های مردم گیلان دانست و تصریح کرد: سه دهه از آغاز عملیات ساخت مجتمع دانشکاه علوم پزشکی گیلان در لاکان می‌گذرد ولی هنوز این امر محقق نشده و تنها در دولت دهم ۲ دانشکده داروسازی و دندان پزشکی در گیلان افتتاح شد ولی دانشکده پزشکی، بهداشت در این استان رها بوده و هر معاونت دانشگاه علوم پزشکی در یک نقطه شهر وجود دارد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با تاکید بر اینکه برخی از افراد نظیر جبار کوچکی نژاد که ۱۶ سال نماینده مردم رشت در مجلس بوده و حتی فردی چون دکتر نوبخت که سابقه هشت سال سابقه معاون رئیس جمهوری در دولت یازدهم و دوازدهم را دارد عملا کار خاصی برای توسعه حوزه بهداشت و درمان در گیلان انجام ندادند، گفت: در دوره ریاست شما در ریاست سازمان برنامه و بودجه، چه اقداماتی را برای ارتقای سلامت و غربالگری سرطان در گیلان انجام دادید.

دل آور با بیان اینکه در بیانیه گام دوم استفاده از ظرفیت جوانان تاکید شده است، گفت: متأسفانه افرادی خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند در عرصه‌های مختلف به جوانان هیچ فرصتی در عرصه‌های دولتی و مدیریت ندادند.

وی با اشاره به وجود جایگاه‌های متعدد معاون وزارت‌خانه در کشور بیان کرد: ۱۰۰ جایگاه معاونت وزارت‌خانه در کشور وجود دارد ولی گیلان هیچ سهمی از این جایگاه ندارد لذا اگر نمایندگان گیلان و به ویژه رشت در مجلس شورای اسلامی کارآمد بودند باید در ۱۶ سال سابقه نمایندگی خود حداقل ۱۶ جوان را بر مسندهای مختلف اشتغال می‌داد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به معرفی ظرفیت نمایندگان گیلان در مجلس به معرفی ظرفیت‌های استان گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، گیلان ضعیف‌ترین استانداران را داشته است ولی انتظار ما از معاون گیلانی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس بیش از این بود زیرا مردم گیلان لایق هستند که یک استاندار قوی بر مسند استان تکیه بزند.

دل آور از معرفی کاندیدای اختصاصی انجمن اسلامی پزشکان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: مهدی فلاح کاندیدای اختصاصی انجمن اسلامی پزشکان گیلان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است زیرا معتقدیم نمایندگان فعلی استان نتوانستند مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان را برطرف کنند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران با بیان اینکه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هیچ اقدام خاصی برای توسعه گیلان و به ویژه حل مشکلات کشاورزان انجام ندادند، تصریح کرد: نماینده مجلس در عمل باید طوری عمل کند که یک کشاورز بعد از دوره چهارسال از عملکرد آن راضی باشد ولی در دوره‌های گذشته هیچ نماینده‌ای کاری برای گیلان نکردند و فقط در فکر عوض شدن رئیس مرکز بهداشت شهر رشت بودند تا نیروی خود را در آن مسند بنشانند.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان در گیلان با اشاره به وجود جوانان نخبه در حوزه‌های مختلف در گیلان افزود: در کشور و گیلان جوانان نخبه بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانند در حوزه‌های مختلف به حل مشکلات گیلان کمک کنند.

دل آور با ابراز نگرانی از افزایش آمار مهاجرت کادر درمان بیان کرد: در ۹ نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار نفر از کادر سلامت گواهی حسن‌اجرای کار از نظام پزشکی دریافت کردند که این نشان دهنده حجم مهاجرت کادر درمان از ایران است و این یک درد بسیار بزرگ می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تلاش برای کاهش آمار مهاجرت کادر درمان در کشور بیان کرد: خواص، مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس اصلا توجه‌ای به این حجم از مهاجرت کادر درمان در کشور ندارند که جای بسیار تاسف دارد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران با بیان اینکه در کشور توجه به جوانان فقط معطوف به روز جوان شده است، تصریح کرد: از مسوولان کشور درخواست دارم به جوانان بیشتر بها دهند و توجه به جوانان را فقط معطوف به روز جوان نکنند.