نقش ورزش در نشاط اجتماعی جامعه
نقش ورزش در نشاط اجتماعی جامعه
اولویت قراردادن ورزش در زندگی افراد

گیرا آنلاین✍ صدف نصیری – در دنیای امروز ورزش یکی از فعالیت هایی است که به اشکال مختلف در بین مردم  بروز کرده .عده ای علاقه مند به تماشای مسابقات ورزشی می باشند ، عده ای ورزشکار حرفه ای هستند و عده ای با وجود آگاهی از فواید ورزش آن را به تعویق انداخته و گرفتاری های روزمره زندگی را بهانه ای برای نپرداختن به آن می دانند. اما چیزی که در این بین امیدوارکننده است وجود آگاهی و اطلاعات بیشتر مردم از ورزش نسبت به قبل می باشد. 

باید توجه داشت که اهمیت ورزش منحصر به سنین خاصی نیست و در هر سنی به افراد توصیه می شود .خوشبختانه کمتر کسی وجود دارد که از فواید ورزش و نقش آن در سلامت روح و جسم خود مطلع نباشد. اما روزمرگی ها و دغدغه های شغلی باعث شده تا جملاتی از قبیل وقت نمیشه ، دلم می خواد اما امکانش نیست، میدونم اما مگه کار میزاره و… را بسیار بشنویم  . بی شک آنچه مهم است اولویت داشتن ورزش در زندگی کنونی مردم می باشد . 

رسانه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و توسعه ورزش همگانی و اولویت ورزش در زندگی مردم داشته باشند و باید از این ظرفیت رسانه ای خود برای ورود ورزش به عنوان مهم ترین و موثرترین نقش در نشاط اجتماعی جامعه استفاده کنند.

 ورزش می تواند باعث شادی و احساس رضایت از خود و  افزایش اعتماد به نفس در فرد شود که با  ایجاد حس عشق و خشنودی و لذت همراه باشد  همچنین نقش مهمی در تندرستی و سلامت روانی انسان دارد . روان انسان مستقیما تحت تاثیر شرایط بدنی و جسمانی اوست و متقابلا جسم انسان تحت تاثیر فضای روانی و ذهنی اوست .

از منابع عمده شادی و نشاط،  فعالیت های ورزشی محسوب می شوند که با شادکامی، عزت نفس، خلق و خوی مثبت، رضایت از زندگی و سلامت روانی همراه است .

در دنیای امروز ورزش می تواند  ارتباط مثبت و مستقیمی با میزان افزایش انگیزه و امید ما به آینده داشته باشد و آنچه مهم است اولویت قراردادن ورزش در زندگی افراد جامعه می باشد 

امید است با یاری خدا و همراهی مسئولان و حمایت افرادی که نقش بسزایی در این راه دارند بتوانیم در حد توان به این مهم پرداخته و انگیزه ای بیشتر برای ورزش  و اولویت قرار دادن آن در رندگی آحاد جامعه فراهم نماییم.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی