نقش موثر ورزش های همگانی در توسعه ورزش و ارتقا سلامت جامعه در بحران کرونا
نقش موثر ورزش های همگانی در توسعه ورزش و ارتقا سلامت جامعه در بحران کرونا
مریم بخشی مدیر کل اداره ورزش جوانان استان در دیدار با رییس هیات ورزش همگانی گیلان با اشاره به برنامه های ورزشهای همگانی در مدت بحران کرونا گفت: این بحران برای ورزشهای همگانی فرصتی شد تا بادعوت مردم به ورزش و استفاده از فضای مجازی بتوانند درارتقا سلامت جامعه گام موثری بردارند .

گیرا آنلاین- در دیدار بامریم بخشی،  مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان باحضور علیرضا زهری   رییس هیات ورزش همگانی گیلان به همراه اعضای این هیات و مهرداد ورزلدوست ، مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش جوانان استان ، موانع و مشکلات ورزش همگانی در سال گذشته و ارائه راهکار هایی در خصوص توسعه ورزشهای همگانی در استان  بررسی شد.

مریم بخشی ، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان: ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد این هیات در سال گذشته و ایام پاندمی کرونا ، اظهار داشت: در این دوران با وجود ویروس کرونا و پاندمی در سراسر جهان حوزه ورزش هم دچار چالش های بسیاری شد و باتوجه به تعطیلی مراکز ورزشی و اماکن ورزشی ، هیات ورزشهای همگانی با ارائه طرح های مختلف ورزشی، چالش ها در توسعه ورزش و تشویق مردم به فعالیت جسمانی نقش بسزایی ارائه کرد.

مریم بخشی بااشاره به لیگ تندرستی ، طرح ورزش درخانه ، طرح آماده باش و دیگر برنامه های ورزشهای همگانی در مدت بحران کرونا گفت: این بحران برای ورزشهای همگانی فرصتی شد تا بادعوت مردم به ورزش و استفاده از فضای مجازی بتوانند درارتقا سلامت جامعه گام موثری بردارند .

وی درخاتمه افزود: درسال جدید امیدواریم با برداشتن موانع موجود واستفاده بیشتر از ظرفیت این هیات در استان و شهرستانها ، سال جدید به مراتب برای ورزشهای همگانی و الخصوص گسترش نشاط و سلامتی در جامعه، سال پربارتری نسبت به سال قبل باشد.

علیرضا زهری ، رئیس هیات ورزشهای همگانی نیز درخصوص برنامه های این هیات درسال جدید مطرح کرد: درسال گذشته با همکاری کمیته های متناظر  و هیات های شهرستانها تلاش کردیم تاباارائه طرح ها ، چالش و رویدادهای ورزشی متنوع، درتوسعه ورزشهای همگانی و ایجاد انگیزه برای ورزش و فعالیت جسمانی در بین شهروندان گیلانی  بتوانیم  درارتقا سلامت و نشاط جامعه سهیم باشیم.

وی افزود: البته برای اینکه بتوانیم سلامت محوری و فعالیت جسمانی را بطور گسترده در استان توسعه دهیم نیاز به همکاری  سازمان ها و نهاد های مختلف درسطح استان است و امیدواریم بستر  این اتفاق در سال جدید فراهم شود .

  • نویسنده : نوشین میربلوک
  • منبع خبر : خبرگزاری برنا