نظارت کامل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر فرآورده های لبنی از تولید تا عرضه
نظارت کامل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر فرآورده های لبنی از تولید تا عرضه
مدیر اداره نظارت بر موادغذایی،آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه از نظارت کامل بر فرآورده های لبنی از تولید تا عرضه ، خبر داد.

گیرا آنلاین_ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ مهندس علیرضا نجفی- مدیر اداره نظارت بر موادغذایی،آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در این خصوص اظهار داشت؛ کنترل ورود مواد اولیه مورد استفاده در صنعت و نظارت در طول فرایند تولید و سطح عرضه توسط کارشناسان اداره نظارت بر موادغذایی و بهداشتی به صورت ادواری و مستمر انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود ؛ در راستای ارتقاء سطح ایمنی ، کیفیت محصولات غذایی و اهمیت کنترل و نظارت مستمر بر تولید و عرضه محصولات غذایی فسادپذیر به ویژه فرآورده های لبنی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون طبق برنامه های تشدید نظارت از تمام واحدهای تولیدی لبنی در سطح استان تعداد ۵۴ مورد بازرسی، به انجام رسیده است.

مهندس نجفی در پایان یادآورشد؛ در این بازرسی ها، عملکرد بخش کنترل کیفی شرکت های لبنی،لزوم رعایت استانداردهای مربوطه،نحوه انجام آزمایشات وهمچنین، ثبت سوابق نتایج برای مواد اولیه و محصولات تولیدی مورد کنترل و بررسی قرار می گیرد.