نشست گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر در مخابرات منطقه گیلان
نشست گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر در مخابرات منطقه گیلان
نشست گرامیداشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور سرهنگ رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان، مهندس حسنی مدیر مخابرات منطقه گیلان ، معاونین ، مدیران ، رؤسای ادارات ستادی و شهرستانها به صورت ویدئو کنفرانسی در محل ساختمان مرکزی برگزار شد .

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه گیلان، نشست گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با عنوان «بررسی ابعاد و تاثیرات فتح خرمشهر» روز چهارشنبه مورخ ۳ خرداد ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس حسنی ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، به بیان برخی نتایج حاصله از این رویداد تاریخی اشاره و تاکید کرد: بایستی این وقایع بدرستی به نسل جوان و امروزی ما منتقل گردد.

ایشان در ادامه گفت: سوم خرداد نه فقط یادآور غریو شادی و غرور ملت ایران از آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اسارت؛ بلکه یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز است. امروز نیز در سالروز این واقعه تاریخی ایران و ایرانیان با همان روحیه سلحشوری به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی، آحاد مدافعان میهن اسلامی و ملت قهرمان ایران در برابر تمامی زیاده‌خواهان چون د‍‍‍‍‍‍‍‍ژی استوار ایستاده تا حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

سرهنگ رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان ضمن بیان چگونگی آزاد سازی خرمشهر، به رشادت ها و ازخودگذشتگی رزمندگان ایران اسلامی اشاره کرد.

مهمان ویژه و سخنران این نشست، با بیان این نکته که خرمشهر متعلق به همه ملت ایران است، به سیر تاریخی آنچه از سقوط تا فتح خرمشهر روی داد اشاره کرد و گفت : امروز، دشمن از راه نظامی توان مقابله با ملت ایران را ندارد و از فضاهای فرهنگی و اقتصادی قصد ضربه زدن را دارد.

سرهنگ رنجبر در پایان نشست افزود : یادآوری خاطرات جنگ و مطالعه و بازخوانی وصیت نامه شهداء کمک بزرگی در جهت ترویج روحیه ایثار و اتحاد است که می تواند در شرایط کنونی برای بهبود اوضاع کشور تاثیر گذار باشد. وی  با توصیف عملیات بیت المقدس گفت : در سخت بودن این عملیات همین بس  که حضرت امام خمینی (ره) طی بیانیه ای خطاب به ملت ایران فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد” .