نشست هم اندیشی ” استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان استان ” به صورت مجازی برگزار شد
نشست هم اندیشی ” استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان استان ” به صورت مجازی برگزار شد
در راستای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی اجتماعی و بمنظور ترویج مشارکت اجتماعی در مدیریت برنامه های سلامت سالمندان، نشست هم اندیشی استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان گیلان به صورت مجازی با حضور مسوولان وزارت متبوع، استانی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

گیرا آنلاین– دکتر آبتین حیدرزاده– معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این نشست اظهار داشت ؛  سلامت سالمندان و الگوهای ارایه خدمات به این گروه  یکی از مهمترین دغدغه های سازمان های ارایه دهنده خدمات سلامت جامعه است که پرداختن به آنها نیازمند شناخت ابعاد بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی فرآیند سالمندی می باشد.

وی افزود: سالمندان یک گروه جمعیتی سنی ویژه ای هستند که هم از لحاظ خدمات سلامت و هم از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت ویژه و متفاوت، با سایر گروههای سنی در یک خانواده می باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه گروه سالمند نسبت به سایر گروه ها ی سنی نیاز بیشتری به خدمات درمانی و سلامت دارد،  اظهار داشت : گروه سالمندان در همه جای دنیا نیازشان اغلب به دارو، خدمات بستری و… بیش از سایرین است از این حیث  باید این گروه سنی را بیشتر مورد توجه قرار داد.

دکتر حیدرزاده خاطر نشان کرد : کمپین بازاریابی اجتماعی بمنظور  ترویج مشارکت در مدیریت برنامه های سلامت سالمندی است هدف ما ، استقرار جامعه پاسخگو در برابر سلامت سالمندان است.

وی اظهار داشت: تمام سازمان های  دولتی و غیر دولتی و یا سازمان های مردم نهاد، باید سهم  ۱۲  و یا ۱۶ درصدی سالمندان را برای چهل سال آینده در برنامه های سازمانی خود مورد توجه قرار دهند و اگر قرار است خدمتی به سالمندان ارایه شود نگاهی ویژه به این گروه سنی داشته باشند.

در ادامه این نشست دکتر شتی – رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز،اظهار داشت : گروه سالمندان گروهی است که بسیار  به خدمات سلامت نیازمندند و مشکلات آنها هم چند بعدی تر از بقیه گروه های سنی است که باید بیشتر، مورد توجه قرار گیرد.