نشست مهندس علی فتح اللهی، فرماندار رشت با مدیرکل اوقاف گیلان و اعضای هیئت امنای خواهرامام رشت
نشست مهندس علی فتح اللهی، فرماندار رشت با مدیرکل اوقاف گیلان و اعضای هیئت امنای خواهرامام رشت
آستان خواهر امام(س) متعلق به رشت نیست بلکه متعلق به کل گیلان است و زائران فراوانی از سراسر کشور دارد.

گیرا آنلاین– مهندس علی فتح اللهی، فرماندار رشت در نشست با مدیرکل اوقاف گیلان و اعضای هیئت امنای خواهرامام رشت، کمک به اجرای طرح جامع آستان خواهر امام(س) را وظیفه ای دینی و اعتقادی دانست و گفت: طرح توسعه حرم خواهر امام را باید استانی ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: آستان خواهر امام(س) متعلق به رشت نیست بلکه متعلق به کل گیلان است و زائران فراوانی از سراسر کشور دارد.
فرماندار رشت با ابراز امیدواری نسبت به از بین رفتن بیماری کرونا گفت: پیش از شیوع کرونا، آستان خواهر امام(س) کانون هیئت های مذهبی در ایام مختلف سال بود.
وی در خصوص تسرع در اجرای طرح توسعه حرم خواهر امام(س) گفت: جلسات کارشناسی برای طرح توسعه حرم برگزار و موانع فنی و حقوقی شناسایی شود.
فتح اللهی خواستار طرح موضوع اجرای طرح جامع حرم خواهر امام در پروژه بازآفرینی شهری شد و اعلام کرد: از ظرفیت مدیران کل و نمایندگان برای طرح توسعه حرم خواهر امام استفاده می کنیم.
وی تاکید کرد: اگر ریل گذاری درستی در حوزه فراهم کردن زیرساخت ها و هم افزایی مشارکت ها انجام شود به هدف توسعه حرم خواهر امام خواهیم رسید.
فرماندار رشت اظهار داشت: هر چه قدر حرم خواهر امام را زیباتر بسازیم و با توجه به بافت سنتی و تاریخی منطقه جامع ببینیم ارزش دارد.
حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان نیز در این نشست از آغاز اجرای نمای مذهبی و کف سازی ایوان آستان خواهر امام رشت خبر داد و گفت: این پروژه ۶۰۰ متر مربع مساحت داشته و طی مدت سه ماه انجام می شود.
وی گفت: هزینه یک میلیارد تومانی اجرای این طرح توسط خیرین تامین شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان خواستار تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه شهرستان رشت به ریاست فرماندارشد و گفت: ستاد بازسازی بقاع متبرکه گیلان به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل ادارات استان بزودی تشکیل جلسه خواهد داد.
علیزاده با اشاره به عضویت مدیران کل مرتبط با فعالیت های عمرانی و فرهنگی و میراثی در این ستاد استانی اظهار داشت: در این ستاد با تشکیل چهار کمیته و عضویت مدیران کل با توجه به حوزه کاریشان، بازسازی بقاع متبرکه پیگیری می شود.