نشست مشترک مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با دکتر آشوبی/ تداوم حضور خیران در صف سلامت گیلان
نشست مشترک مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با دکتر آشوبی/ تداوم حضور خیران در صف سلامت گیلان
نشست مشترک مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و آخرین دستاوردهای این حوزه تبیین و تشریح شد.

گیرا آنلاین_ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست مشترک با دکتر محمدجواد حیدری پور – مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره عزم جدی دانشگاه در راستای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، اظهار کرد: از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی برای تحقق این شعار بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بی نظیر خیران و نیکوکاران سلامت در استان گیلان، افزود: خیران آماده به خدمت زیادی وجود دارند که تنها باید اعتماد و اطمینان آنها برای هزینه کردن در بخش سلامت، جلب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور خیران در استان گیلان، گفت: خیران بنام و بلندهمتی همچون دکتر محمدصادق پیروز، چشم‌پزشک حاذق ایرانی با هبه یک ملک با ارزش ۴۰۰ میلیارد تومانی، حاجیه‌خانم صدیقه نوروز تفرشی با وقف یک ملک با ارزش ۱۲ میلیارد تومانی و اخیرا نیز حاج‌آقا درویش‌زاده، فرهنگی بازنشسته، درس ایثار و گذشت را در طبق اخلاق گذاشت و در کنار کادر درمان ایستاد تا گوشه‌ای از عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت را مرتفع کند.

دکتر آشوبی با اشاره به تداوم حضور خیران در صف سلامت گیلان، گفت: احداث ابنیه خیر ساز در رشت و برخی از شهرستان ها نیز ادامه دارد.

وی حاکمیت سلامت را یکی از رویکردهای دانشگاه در دوره کنونی برشمرد و افزود: امروزه حفظ و پایداری سلامت تنها با تکیه بر نظام دولتی ممکن نیست بلکه باید در کنار همگرایی دستگاه های مسوول، مشارکت خیران و مردم را نیز پای کار آورد.

دکتر محمدجواد حیدری پور – مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایجاد اعتماد و اطمینان بین شبکه مردمی خیران سلامت، اظهار کرد: در سایه توسعه مشارکت و دمیده شدن روحیه اعتماد و امید، حضور خیران سلامت در استان گیلان قابل توجه است.

وی تقویت اعتماد و گفت و گو با خیران را در توسعه مشارکت آنها حائز اهمیت برشمرد و گفت: بسیاری از بخش های سلامت می توانند با مشارکت خیران توسعه پیدا کنند.