نشست مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان گیلان
نشست مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان گیلان
به گزارش روابط عمومي بنيادمسكن انقلاب اسلامي استان گیلان،

گیرا آنلاین– در جلسه مشترك اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان که با حضور مدیران کل، معاونین و مدیران شهرستاني دو دستگاه در محل سالن شهید حق شناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  برگزار شد، به گفتگو و ارائه نظرات پرداختند. 

مهندس حامد دائمی جفرودی مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان بابیان اینکه این نشست درباره صدور سند مالكيت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزارشده است اظهار داشت: مطابق با تبصره ۷۱ برنامه پنج ساله دوم توسعه اقتصادی میزان صدور سند مالکیت از ابتدا تا دی ماه سالجاری در استان ۱۵۱۹۲۰ فقره سند شهری و روستایی بوده است. وي گفت : يكي از اقدامات بسيارخوبي كه درجهت رفاه حال روستاييان عزيز از برنامه  دوم توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور شروع شده طرح صدورسند مالكيت درروستاها است كه اهرمي بسیار قوي  براي كمك به  هموطنان روستايي درارتباط با دريافت تسهيلات دولتي بوده واين سندها مي تواند به عنوان وثيقه مطمئن دراختيار بانكها قرارگيرد و بسياري  از مشكلات مالكيتي و دعاوي آنها در در محاكم قضايي نيز بر طرف شده و كاهش مي يابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: امسال بیش از ۴۳۰۰ جلد سند صادر شد که تاکنون در گیلان ۱۱۹۸۰۴ هزار خانوار روستایی دارای سند مالکیت شده‌اند که در عرصه‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد . دائمی با اشاره به جلسه مشترك في مابين دو دستگاه جهت بررسي عملكرد و آسيب شناسي مشكلات پيش رو گفت: بنياد مسكن اين فعاليتها را با مشاركت اداره ثبت اسناد و املاك انجام مي دهد و اين يك كار مشترك است. 

در ادامه آقای نوذری مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان نیز درباره این جلسه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه تعامل و برنامه‌ریزی برای صدور سند مالکیت در حوزه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که قانون‌گذار در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن این اختیار را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده است. نوذری اظهارداشت: حاكميت نظم و ساماندهي در فرايند صدور سند امري ضروري است. اگر نظم و انضباط حاكم باشد، بسياري از مشكلات رفع  مي شود. وي تصريح كرد: وصول پاسخ براي تعيين تكليف و استعلامات، طولاني شدن آگهي ها و مشكلات منابع طبيعي از موضوعات مطرح شده براي صدور سند از سوي مديران شهرستان ها است.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست مدیران شهرستانی بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک به بیان مشکلات، ارائه راهکارها و دیدگاه ها و بیان پیشنهادات خود پرداختند