‌نشست فدراسیون و هیات سوارکاری استان گیلان با دانشگاه جامع علمی کاربردی باهدف جذب دانشجو برای مربی گری و سوارکاری
‌نشست فدراسیون و هیات سوارکاری استان گیلان با دانشگاه جامع علمی کاربردی باهدف جذب دانشجو برای مربی گری و سوارکاری
دوره‌های سوار کاری به صورت کوتاه مدت و بلندت دربرنامه‌های فدراسیون سوار کاری تدوین شده است.

گیرا آنلاین– روز گذشته مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ اعضای هیات رییسه سوارکاری استان گیلان با دکتر کازرونی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با حضور سرکار خانم دکتر کیان مهر نائب رئیس بانوان فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و رئیس این دانشگاه در کشور با هدف توافق و تفاهم در خصوص همکاری و مشارکت در آموزش و ارتقای علمی جامعه سوارکاری پرورش دهندگان اسب و هنرجویان و دانشجویان این رشته نشستی برگزار شد.

دکتر الهام کیان مهر، نائب رئیس بانوان سوارکاری کشور در این نشست که در دانشگاه علمی کاربردی گیلان برگزارشد، گفت: آموزش، مهارت و اشتغال زایی و علمی کردن این صنعت از اهم برنامه‌های است که این فدراسیون در کشور پیگیری می‌کند.

نائب رئیس بانوان سوارکاری کشور افزود: دوره‌های سوار کاری به صورت کوتاه مدت و بلندت دربرنامه‌های فدراسیون سوار کاری تدوین شده است.

وی گفت: ارتقای دوره‌های آموزشی سوارکاری از برنامه‌های است که در سطح ملی دنبال می‌شود و خوشبختانه با استقبال گسترده بانوان د راین بخش قرار گرفته است، وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در این رشته را دارد و به زودی این رشته‌ها در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

محمد مهدی انتظام، رئیس هیات سوار کاری گیلان در این نشست گفت: ۷۰ درصد سوار کاری گیلان را بانوان تشکیل داده اند.

رئیس هیات سوار کاری گیلان افزود: درصدد هستیم با رایزنی‌های صورت گرفته برنامه‌های آموزشی در حوزه سوار کاری در گیلان را ارتقا دهیم.

وی گفت: در این راستا تفاهم نامه بین دانشگاه علمی کاربردی گیلان و فدراسیون سوار کاری و هیات سوار کاری گیلان امضا خواهد شد.

انتظام در ادامه سخنان خود خبر از دستاوردهای عالی در صورت توافقات داد و گفت: هم اکنون تعداد زیادی از هنرجویان از شهرهای استان گیلان جهت فراگیری این فنون به دانشگاه علمي کاربردی فدراسیون در تهران مراجعه می نمایند و انتظار ما داشتن مراکز دانشگاهی در گیلان می باشد.

رئیس هیات سوارکاری استان گیلان در انتهای سخنان خود گفت:گیلان بزودی شاهد برگزاری کلینیک های علوم مرتبط با اسب و سوارکاری با مشارکت دانشگاه جامعه علمی کاربردی خواهد بود.

گفتنی است،این جلسه پیرو نشست اولیه هیات استان با دانشگاه جامعه علمی کاربردی گیلان صورت پذیرفت که مقدمات اولیه توافق برای اقدامات مشترک علمی در سطح شمال کشور خواهد بود.