نشست رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در استان گیلان برگزار شد
نشست رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در استان گیلان برگزار شد
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در جمع اعضای نظام پزشکی گیلان ، جامعه پزشکی را جزو سرمایه های ارزشمند کشور دانست .

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، صبح امروز- در جمع اعضای نظام پزشکی گیلان در رشت با اشاره به ظرفیت بی نظیر گیلان در منابع انسانی از جمله پزشکان، اظهار کرد: جامعه پزشکی جز سرمایه های لاینفک جامعه ایران بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه بار صیانت از جامعه پزشکی بر عهده نظام پزشکی است، افزود: نظام پزشکی علاوه بر صیانت جامعه پزشکی باید اهمیت این جامعه را در دیگران تفهیم کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر لزوم مراقبت از اعضای سازمان تاکید کرد و گفت: باید با صیانت از خود در داخل و صیانت از سازمان از بیرون این مراقبت در سازمان نظام پزشکی نهادینه شود.

دکتر رئیس زاده بر لزوم ساماندهی نظام پزشکی و تلاش برای برون رفت از این مهم تاکید کرد و گفت: اینکه بفهمیم چرا وضعیت سازمان پزشکی نظام مند نیست خود نیمی از اصلاح است و باید تلاش شود خود جامعه پزشکی جامعه منسجم باشد و نقش خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظام پزشکی جامعه ای منسجم نیست، گفت: جامعه نظام پزشکی در تحقق سلامت و معادلات آن در حال حاضر وزنی ندارد و لازم است انسجام واحد با شناخت مولفه های قدرت را کسب کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر لزوم ساماندهی نظام پزشکی توأمان با افزایش تعاملات با سازمان های بیرونی تاکید کرد و افزود: باید با شناخت و درک صحیح از سرمایه های سازمان، پشتوانه هایی را در کنار تعاملات بیرونی ایجاد کنیم.

دکتر رئیس زاده، بر لزوم ساماندهی و تقویت نظام پزشکی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: نظام پزشکی شهرستان ها ستون فقرات نظام پزشکی هستند و هر چقدر سازمان نظام پزشکی شهرستان ها تقویت شود در راستای آن نظام استان و کشور با مانور قدرت و تاثیر گذاری بر دیگر بخش ها، تقویت خواهد شد.

وی بر لزوم افزایش تعاملات نظام پزشکی با سازمان های بیرونی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بالاترین سطح تعامل با نظام پزشکی قرار دارد و این فرصتی مغتنمی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر ضرورت نهادینه کردن منافع مردم و جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: هر جا منافع مردم و جامعه پزشکی توأمان با یکدیگر دیده شود و نابسامان نباشد مردم و جامعه پزشکی توأمان با یکدیگر سود می‌برند.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه باید فعالانه به اعضای نظام پزشکی در شهرستان ها خدمت شود، گفت: اعضای سازمان باید نظام پزشکی را مأمن و پناهگاه خود بدانند و بعضاً مسوولان‌ سازمان برای حل مشکلشان به سراغ آنها بروند.

از ظرفیت نظام پزشکی در تحول نظام سلامت بهره گرفته شود

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه پزشکی از انتخاب شخصی به نام رئیس زاده بر خود می‌بالد، اظهار کرد: جامعه پزشکی گیلان در این انتخاب تلاش های زیادی کرده و این مایه مباهات است.

وی با اشاره به جایگاه تعیین کننده سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت، افزود: باید از ظرفیت نظام پزشکی در تحول نظام سلامت بیشتر بهره گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مشکلات حوزه درآمد نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: عدم افزایش تعرفه پزشکی و پایین بودن تعرفه پزشکان عمومی از مشکلات جامعه پزشکی در نظام پزشکی گیلان است.

وی بر لزوم کاهش دریافت مالیات جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: بسیاری از همکاران علیرغم اینکه درآمد کافی ندارند، وقتشان در اداراتی همچون مالیات گرفته میشود.

دکتر سالاری با اشاره به ناکافی بودن درآمد پزشکان در شهرستان ها به سبب پایین بودن تعرفه‌ها، بیان کرد: پایین بودن تعرفه پزشکان عمومی در برخی از شهرستان ها موجب شده تا درآمد آنها از یک کارمند نیز کمتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین روی آوردن بعضی از پزشکان به جراحی زیبایی و مهاجرت را از دیگر مشکلات جامعه پزشکی برشمرد.

دکتر ارسلان  سالاری  به نقش موثر نظام پزشکی گیلان در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: در زمانی که کادر بهداشت و درمان استان نیاز به ماسک و دستکش داشتند، انجمن های پزشکی نظام پزشکی به یاری آنها آمدند و بخشی از نیاز ها در این زمینه را تامین کردند.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون جامعه نظام پزشکی در گیلان، افزود: ۱۳ هزار نفر از اعضای نظام پزشکی و خانواده های آنها در گیلان تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در ادامه به اهم اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پرداخت و از برنامه های راهبردی این دانشگاه در آینده پیش رو گزارش داد.

دکتر انوش برزیگر، رئیس نظام پزشکی‌های استان گیلان نیز در این نشست با تبریک انتخاب دکتر محمد رئیس زاده به عنوان رئیس کل نظام پزشکی کشور، اظهار کرد: این انتخاب با حمایت عاشقانه پزشکان گیلانی بوده است.