نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اصحاب رسانه
نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اصحاب رسانه
ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان گیلان

 گیرا آنلاین _ صبح امروز در نشست خبری مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان ضمن ارائه عملکرد مجموعه مدیریت درمان و اعلام خبر ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان گیلان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان در این نشست در خصوص نحوه خدمت رسانی به بیمه شدگان، تعداد مراکز درمانی این مدیریت در سطح استان و خدمات آنها، چگونگی خدمت رسانی در بحران کرونا، برنامه های توسعه ای مدیریت درمان در سال گذشته و سال جاری، افتتاح مراکز درمانی جدید و همچنین بحث مهم نسخه الکترونیک و چگونگی اجرای آن در استان توضیحات لازم را ارائه کرد.

دکتر ابراهیمی، با بیان اینکه ۱میلیون و پانصد هزار نفر در گیلان از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می شوند،افزود؛ تعداد اعمال جراحی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته بیش از ۷هزار مورد بوده است. همچنین تعداد نسخ دارویی پذیرش شده در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نسخه بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از پیشرفت ۹۰درصدی بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود که به نام شهید املاکی مزین شده است،خبر داد و گفت:تاکنون با مساعدت استاندار گیلان بیش از ۶۰ میلیارد برای این بیمارستان هزینه شده است. البته لازم به ذکر است که زمین ۲هکتاری این بیمارستان توسط خیرین این شهر اهدا شده است.

دکتر ابراهیمی،در ادامه با اعلام اجرای مصوبه ساخت مراکز درمانی در شهرهای صومعه‌سرا،رضوانشهر ،توتکابن،منجیل گفت:ساخت درمانگاه تخصصی در محوطه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در مرحله طراحی نقشه است و مصوبه افزایش تخت های بیمارستان از ۲۰۰تخت به ۳۰۰تخت در حال پیگیری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان ضمن تشریح پروژه های در دست اقدام تصریح کرد:یکی از برنامه های پیش رو مدیریت درمان ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان گیلان خواهد بود.

دکتر حسین ابراهیمی، همچنین از جذب ۵۰۰نفر نیرو شامل پزشک،پرستار،پیراپزشک،تاسیسات،نگهبان و خدمات از طریق آزمون کتبی خبرداد و گفت: اولویت اصلی ما جذب نیروهای بومی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان، از احداث بخش سلولی مولکولی پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت خبرداد و گفت:بعد از استان های تهران،اصفهان ،شیراز ،استان گیلان چهارمین استان مجهز به چنین آزمایشگاهی خواهد بود.

وی در ادامه با اعلام خبر تجهیز پلی کلینیک شماره یک، تجهیز بخش رایودلوژی پلی کلینیک تخصصی شماره یک و خریداری جدیدترین دستگاه CARM دیجیتال جهت اتاق عمل گفت:در حال حاضر به روز ترین سیستم کامل آرتروسکوپی دنیا و جدیدترین سیستم آندوسکوپی برای بخش تشخیص بیمارستان رسول اکرم (ص)خریداری شده است.

دکتر ابراهیمی،با اشاره به اینکه در ماه بالغ بر ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان و درمانگران استان از طریق سامانه الکترونیک سازمان ثبت میشود، افزود: تاکنون بیش از ۴۲۰۰نفر از پزشکان استان در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی گیلان در طرح نسخه نویسی الکترونیک سازمان مشارکت دارند

  • منبع خبر : گیل ابراز