نشست توجیهی اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت در گیلان برگزار شد
نشست توجیهی اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت در گیلان برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،

گیرا آنلاین_ نشست توجیهی اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت با محوریت بحث و بررسی اهمیت صیانت از جمعیت و جوانی آن، چالش‌ها و راهکاری‌های جوان‌تر شدن جمیعت در گیلان برگزار شد.

 صبح امروز در نشست توجیهی اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست، آیت‌الله رسول فلاحتی- نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، دکتر اسدالله عباسی – استاندار گیلان، دکتر کمال حیدری – معاون بهداشتی وزیر بهداشت، دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی وزارت بهداشت مرتبط با خانواده و جمعیت، جمعی از مدیران کل استان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و همچنین رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان گیلان( بصورت ویدیوکنفرانس) حضور داشتند.

در نشست توجیهی اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، شرکت‌کنندگان در خصوص اهمیت برنامه صیانت و جوانی جمعیت، نگاه کلان وزارت بهداشت به بحث جمعیت، وضعیت موجود، چالش‌های پیشرو و اقدامات وزارت بهداشت، وضعیت جمعیت در استان گیلان، نگاه عمیق‌تر به سیر تحولات جمعیتی، جمعیت و اقتدار ملی و همچنین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تأکید بر موارد مرتبط با بهداشت و درمان بحث و گفت‌وگو کردند.

همچنین در این نشست، چشم‌اندازها و انتظارات وزارت بهداشت از معاونت‌های آموزشی، درمان، دانشجویی و اداره مامایی از سوی نمایندگان وزارت بهداشت تشریح و تبیین شد.