نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در تبلیغات رعایت کنند
نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در تبلیغات رعایت کنند
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در رقابت رعایت کنند، گفت: تبلیغات انتخابات مجلس از سوم اسفندماه آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد، نامزدها قوانین تبلیغات و جرائم انتخاباتی را حتما مطالعه کنند.

گیرا آنلاین_ به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در نشست اعضای هیات نظارت و اجرایی حوزه انتخابیه رشت و خمام با نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از زمانی که فرآیند انتخابات آغاز شد، اعضای هیات اجرایی و نظارت در کنار هم توانستیم تا امروز زمینه حضور، رقابت و مشارکت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین انتخابات امسال بروزرسانی شد، افزود: پنجم مردادماه امسال فرآیند انتخابات آغاز شد، هیات‌های نظارت و اجرایی با حضور معتمدین شهرستان شکل گرفت، در مرحله پیش ثبت‌نام تعداد داوطلبین انتخابات مجلس ۲۰۶ نفر بود، در هیات اجرایی ۱۳۰داوطلب تایید شدند و تاییدشدگان به هیات نظارت و شورای نگهبان ابلاغ شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۱۲۷ نامزد انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۱۱ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم هستند، گفت: در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۵۹۰ شعبه اخذ رای داریم که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار بوده و همچنین ۲۹۷ شعبه در حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه در حوزه روستایی هستند؛ امید است با حضور و مشارکت حداکثری در ۱۱ اسفندماه حماسه دیگری خلق مانند جشن انقلاب کنیم.

عاشوری تصریح کرد: نتیجه بررسی‌های هیات اجرایی و نظارت بقدری به یکدیگر نظدیک بود که این نشان از همدلی، رفاقت و هماهنگی موجود بین اعضا دارد، در تاییدشدگان از همه اقشار اعم از جوانان و پیشکسوتان و با هر گرایش مختلف سیاسی حضور دارند.

وی بیان کرد: در فرمایشات رهبر انقلاب بر چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تاکید داشتند که سرلوحه امور در فرآیند انتخابات است، مشارکت پرشکوه در انتخابات نشاندهنده پشتوانه مردمی است و هر چقدر رقابت بیشتر باشد، امنیت هم تاثیر خود را می‌گذارد.

عاشوری با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در رقابت رعایت کنند، تصریح کرد: تبلیغات انتخابات مجلس از سوم اسفندماه آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد، نامزدها قوانین تبلیغات و جرائم انتخاباتی خصوصا فصل ۶ و ۷ قانون انتخابات را حتما مطالعه کنند، دستگاه قضا در برابر جرائم انتخابات قاطع برخورد می‌کند.

فرماندار رشت بیان کرد: بازه زمانی تبلیغات فرصتی برای ارائه دستاوردها، اهداف و برنامه‌های تان است، از دستاوردهای انقلاب و برکت خون شهدا بگویید، صداقت و رفتار شما باعث موفقیت‌تان در این رقابت می‌شود، لذا شروع فعالیت تبلیغات انتخاباتی را جدی بگیرید.

وی افزود: در سطح شهر، منطقه، بخش‌ها و روستا اماکنی برای نصب تبلیغات مشخص شده، معرفی مسئولین ستادهای انتخاباتی را جدی بگیرید. هر نامزد در هر منطقه و بخش می‌تواند به تفکیک خانم و آقا یک ستاد اصلی داشته باشد.

عاشوری با تاکید بر اینکه اخلاق‌مداری محور اصلی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها باشد، گفت: توجه کنید تمام مسئولیت انتخابات به عهده شماست و شما باید نسبت به عملکرد اعضای شاغل در ستاد پاسخگو باشید، پایبندی به ضوابط انتخاباتی اهمیت دارد، راه اندازی کارناوال‌های انتخاباتی بر اساس استناد ماده ۸۲ قانون انتخابات تخلف است.