ناترازی رشد تولید با نقدینگی در کشور/ تامین مالی برای ۲۱۴ طرح صنعتی و تولیدی در گیلان با اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی
ناترازی رشد تولید با نقدینگی در کشور/ تامین مالی برای ۲۱۴ طرح صنعتی و تولیدی در گیلان با اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی
رشت - مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تامین مالی برای ۲۱۴ طرح صنعتی و تولیدی در گیلان خبر داد و گفت: بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال برای این تعداد تامین مالی شده که برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش گیرا آنلاین علی خورسندیان در جلسه با صنعتگران، کارآفرینان و مسؤلان گیلان با اشاره به لزوم تامین مالی بهینه واحدهای صنعتی کشور، اظهار کرد: تامین مالی واحدهای صنعتی در راستای تقویت زنجیره تولید است.

وی از تامین مالی برای ۲۱۴ طرح صنعتی و تولیدی در گیلان خبر داد و افزود: بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال برای این تعداد تامین مالی شده که برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن ادامه داد:  تعداد ۱۷ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به گیلان مورد پیگیری قرار گرفته که به ۱۲ طرح از این طرح ها مبلغ ۵ هزار و ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت است..

خورسندیان با بیان اینکه مهار تورم از سیاست های مهم دولت سیزدهم است، گفت: زمانی که منابع خرد جذب شده توسط شبکه بانکی در قالب تسهیلات و اعتبارات به پروژه های تولیدی اختصاص یابد، نه تنها تورم زا نیست بلکه به عنوان اهرمی برای مهار تورم عمل می کند.

وی با بیان اینکه رشد تولید با رشد نقدینگی در کشور تناسب ندارد، افزود:اگر میزان عرضه پول افزایش یابد در حالی که میزان کالا و خدمات در جامعه ثابت بوده یا حتی کاهش یابد؛ در این صورت قیمت‌ها افزایش می‌یابد و با ادامه روند این افزایش قیمت ها شاهد تورمی فزاینده خواهیم بود.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه تمرکز برای مهار تورم و کاهش آن باید بر روی افزایش تولید باشد، گفت: باید پس اندازها و سرمایه های راکد توسط بانک ها و موسسات مالی برای به حرکت درآوردن چرخ های تولید به کار گرفته شود و برای تامین مالی به شکلی هوشمندانه عمل کنیم.

خورسندیان با بیان اینکه وجود تورم و نوسانات ارزی، تولیدکنندگان را با چالش های بی شماری مواجه می سازد، اضافه کرد: در چنین شرایطی با استفاده از روش های نوین تامین مالی مانند زنجیره تامین می توان برای تامین مواد اولیه و تجهیزات از صنعتگران حمایت کرد تا کمبود نقدینگی سبب تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید نشود.

وی با تاکید بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، افطود: احیای طرح های تولیدی راکد و نیمه تمام اقدامی است که برای جلوگیری از هدررفت منابع صرف شده در پروژه های یاد شده و برای طرح های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در دستور کار است که در کمترین زمان ممکن وارد چرخه تولید شوند.