موفقیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کسب رتبه در پایگاه ESI
موفقیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کسب رتبه در پایگاه ESI
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کسب رتبه در پایگاه ESI خبر داد.

گیرا آنلاین- دکتر نقی پور – معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت:  برای اولین بار با تلاش پژوهشگران فعال دانشگاه با دریافت میزان کافی استناد به مقالاتWOS  درپنج حوزه موضوعی: (Clinical Medicine, Environment/Ecology, Neuroscience & Behavior, Agricultural Sciences, Biology & Biochemistry) ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان موفق به کسب رتبه در نظام رتبه بندی بین المللی ESI شد و در جمع ۲۹ (دانشگاه و موسسه) یک درصد برتر پراستناد علوم پزشکی کشور و ۶۸۸۸ (دانشگاه و موسسه) یک درصد برتر پراستناد جهان قرار گرفت.

لازم به ذکر است: از مجموع ۷۱ دانشگاه و موسسه ایرانی که در نظام رتبه بندی سال ۲۰۲۰ حائز رتبه شده اند، سهم دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی کشور ۲۹ بوده است. این آمار در سال ۲۰۱۹، ۲۲ دانشگاه و موسسه دانشگاه علوم پزشکی بود.

پی نوشت: پایگاه (Essential Science Indicators)ESI یک ابزار تحلیلی برای تعیین و تشخیص پژوهش های سطح بالا در پایگاه WOS است. این ابزار تحلیلی مقالات (ESI)، بیش از ۱۲۰۰۰ ژورنال را در سراسر جهان پوشش می دهد و رتبه بندی نویسندگان، موسسات، کشور ها و ژورنال ها را در ۲۲ حوزه موضوعی خاص بر اساس انتشارات و رفرنس دهی و استنادات را انجام می دهد