موافقت با لایحه مربوط به فروش اتوبوس های اسقاطی، مشروط به استفاده درآمد حاصل جهت نگهداری اتوبوس های موجود
موافقت با لایحه مربوط به فروش اتوبوس های اسقاطی، مشروط به استفاده درآمد حاصل جهت نگهداری اتوبوس های موجود
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت -
گیرا آنلاین– در ابتدای بیست و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک فرا رسیدن ایام و اعیاد شعبانیه، فرا رسیدن روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان را به حاضرین در کمیسیون و جوانان شهر رشت تبریک گفت.
وی در ادامه از ابراز همدردی و عرض تسلیت اقشار مختلف مردمی و رشتوندان در فضای مجازی و نیز مدیران ادارات و نهادها و ارگانها در خصوص درگذشت پاسدار اسلام و انقلاب، ابوشهید غلامعلی عباس نژاد تقدیر و تشکر نمودند.
مسعود عباس نژاد در بخش دیگری از جلسه و در خصوص لایحه فروش بخشی از ناوگان اتوبوس رانی جهت ایجاد زیر ساخت و تعمیرات بخش دیگر اظهار داشت: زمانی که مقرر شد اتوبوس ها به قزوین فرستاد شود، ۱۰۲ اتوبوس مورد نظر، زمین گیر و در پارکینگ شهرداری رها شده بودند و شرایط تعمیر را نیز در شهر رشت نداشتند. در واقع لاشه ها جمع آوری شده و به قزوین انتقال داده شد.
وی افزود: مراودات مالی ما با قزوین بین سالهای ۹۵ تا ۹۷ ادامه داشته، تعمیراتی که بر روی ماشین های تحویلی ما انجام داده اند مورد تایید سازمان ما نیز بوده است در همان سال مقرر گردید سازمان همیاری شهرداریهای بازای هر دستگاه اتوبوس ۳۰ میلیون تومان و بازای ۱۰۲ دستگاه ۳ میلیارد تومان به ما کمک کنند که ۳۵ دستگاه در آنجا ماند و باقی اتوبوس ها به رشت برگردانده شد. 
رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: قزوین در حال حاضر تعداد ۱۵۰ اتوبوس درون شهری دارد که به شهروندان خدمات ارایه میدهند و علاوه بر آن ۳۰-۴۰ اتوبوس مازاد نیز دارند. قزوین پس از تعمیر اتوبوس ها تعداد ۱۵ دستگاه را نیز پس از تعمیر به ما تحویل دادند که ۵۲ دستگاه را مجددا به مجتمع تعمیرگاهی بازگرداندیم. مشکل ما این است که اتوبوس های دوو و اسکانیا که خریداری شده یک به یک از رده خارج می شوند چرا که پول هزینه کرد تعمییر و نگهداری اتوبوس های موجود را نداریم از اینرو اعضای محترم کمیسیون و شورا با لایحه فوق موافقیم اما این موافقت مشروط به این است که مبلغ حدودا ۷ میلیارد تومان پول حاصل از فروش این ۳۵ دستگاه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس های موجود در شهرداری صرف شود.
در ادامه جلسه هادی رمضانی نایب رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورا گفت: واقعیت این است که بر اساس گزارشات واصله اتوبوس های موجود به درد ما نمیخورد و با توجه به توضیحات سرهنگ عباس نژاد، مواردی که می باید در دفاع از حقوق شهرداری لحاظ می گردید انجام شده است از اینرو تعیین تکلیف نکردن اتوبوس های موجود باعث کاهش ارزش اتوبوس های موجود می شود بنابراین می باید هر چه زودتر کارشناس رسمی معرفی و اتوبوس ها به مزایده گذاشته شده و فروخته شود تا از پول حاصل از آن برای سایر اتوبوس هایی که در حال حاضر ارایه خدمات می دهند هزینه گردد.
سرهنگ عباس نژاد مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در بخش دیگری از جلسه گفت: در خصوص بازسازی اتوبوس ها قرار بود قزوین کمکی به ما بکند درصدی را ما بدهیم و درصدی هم آنها پرداخت کنند. در ادامه متاسفانه درصد تخصیصی به قزوین اختصاص داده شد نه گیلان و رشت و واقعیت این است که ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته برای همه اتوبوس های موجود درآنجا هزینه گردید.
وی افزود: آخرین باری که به قزوین رفتیم گفته شد این مبلغ را به حساب شما گذاشته و از حساب شما کم می کنیم. تعداد ۱۵ دستگاه خودروی شهاب در همان سال به ما داده بودند که با محاسبه اسکلت ماشین ۳۰۰ میلیون تومان ان را به ما فروختند ماشین ها پس از مدتی کار کردن خراب شده و به عبارتی کارایی لازم را نداشتند که در نهایت ماشین ها را به قزوین عودت دادیم و پول ۳۰۰ تومان را نیز از حساب ما کسر کردند که با این حساب مبلغ باقیمانده ۴ میلیارد تومان شد. 
مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا اظهار داشت: در بحث انتقال ۸۰ ستگاه به گیلان مقرر بود هزینه حمل با جرثقیل بر عهده قزوین باشد اما آن چیزی که در صورتجلسه قزوین قید شده بود، پرداخت این هزینه بر ما تکلیف شده بود که پس از مذاکرات شفاهی مجدد مقرر گردید در صور ت پرداخت ۵۰ درصد بدهی ۲۰۰ میلیون مابقی بخشیده شود که النهایه ۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان تقلیل یافت، منوط به اینکه ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان را تا عید پرداخت کنیم تا دویست میلیون تومان بخشیده شود که با توجه به مذاکرات مجدد و پیشنهاد ما مقرر شد ۱ میلیارد تومان تا عید پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان بخشوده شود
در بخش دیگری از جلسه و در خصوص بررسی لایحه شماره ش ر ف ۹۹۹۹/۱۴۰۰ مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۰ مبنی بر قدردانی از نهادهای پلیس راهور، نیروی انتظامی و سپاه ناحیه رشت با توجه به قرار گرفتن در هفته پایانی سال و بلا استفاده نماندن اعتبار مذکور، کمیسیون با لایحه مذکور موافقت و لایحه، جهت اخذ تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال گردید.