مهم‌ترین کار مبلغان دین جهاد تبیین است
مهم‌ترین کار مبلغان دین جهاد تبیین است
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مهم‌ترین کار مبلغان دین را جهاد تبیین دانست و گفت: اینکه جوانان گرایش بیشتری به برنامه‌های اعتکاف پیدا کرده اند برای دشمن قابل تحمل نیست.

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی اعتکاف اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله اعتکاف و اربعین را به‌عنوان کارهای بزرگ انقلاب اسلامی نام بردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به لزوم داشتن اخلاص در کارها و تاثیرگذاری آن اشاره کرد و افزود: اینکه جوانان گرایش بیشتری به برنامه‌های اعتکاف پیدا کردند جای ستایش دارد اما برای دشمن قابل تحمل نیست.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روی آوردن دشمنان دین به آتش زدن قرآن و مسجد و اهانت به پیامبراکرم (ص) اضافه کرد: دشمنان به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام، اهل‌بیت عصمت و طهارت و قرآن هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برنامه‌های اعتکاف حتماً در مسجد اجرا شود، افزود: جلسه‌ای با حضور مبلغان اعزام‌شونده تشکیل و اهداف و وظایف‌شان یادآوری شود.

وی مهم‌ترین کار مبلغان دین را جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: رابطه چهره به چهره و صحبت کردن مبلغان با جوانان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید چیزی از خدمات انقلاب اسلامی نمی‌داند، تصریح کرد: بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها، ائمه جماعات و مساجد از نسل انقلاب هستند و این یک ارزش است بنابراین خدمات بی‌شمار انقلاب اسلامی باید بیان شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اجتماع اعتکاف را سنت حسنه بزرگی دانست و با بیان اینکه از خیران هم کمک خواسته شود، گفت: اگر به مردم اطلاع‌رسانی شود حتماً کمک‌رسان خواهند بود.رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه این استان خبر داد و گفت: استقبال خوبی از سوی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته است.

حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی برپایی اعتکاف در گیلان، اظهار کرد: دشمنان معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه هویت ایران اسلامی با معنویت گره خورده است، افزود: برپایی اعتکاف امروزه به عنوان یک عمل معنوی و ارزشمند ضریب اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمن علیه نظام و باورهای دینی، بیان کرد: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است، گفت: تغییر نگرش‌ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است.

وی از برپایی اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان خبر داد و افزود: مساجد شهرها و روستاهای گیلان، برخی دانشگاه‌ها و بقاع متبرکه آمادگی برپایی فریضه نورانی اعتکاف هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از افزایش ۴ برابری برپایی اعتکاف نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد و اضافه کرد: استقبال خوبی از سوی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته که استقبال جوانان کم نظیر است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان، بیان کرد: با توجه به قرارگیری ایام اعتکاف با دهه فجر می‌تواند این فریضه جنبه جهاد تبیینی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی و تبلیغی در راستای تقویت دانش معنوی و اعتقادی به معتکفین زدر ایام اعتکاف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی داده می‌شود.