مصاحبه تلفنی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانهای  شركت با برنامه رادیویی شهرما
مصاحبه تلفنی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانهای  شركت با برنامه رادیویی شهرما
روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان

گیرا آنلاین– مهندس سید محمد علی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانهای شرکت بصورت تلفنی در برنامه رادیویی شهرما به سوالات مطرح شده مردمی پاسخ داد.

میری نرگسی ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان بخاطر خاموشی های اخیر ، با برشمردن علل بروز مشکلات گفت : کم‌آبی وکاهش آب پشت سدها ، کاهش میزان تولید برق در نیروگاههای برقابی ، استخراج غیر قانونی رمز ارز ها، افزایش زودرس دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق در کل کشور منجر به اعمال خاموشی های ساعتی شده است .

وی افزود: بالاترین پیک کشور از ابتدای سال در پانزدهم تیرماه سال جاری بیش از ۶۷ هزار مگاوات اتفاق افتاد و خاموشی های نوبتی اعمال شده در سطح کشور بمنظور جلوگیری از آسیب جدی و فروپاشی شبکه و تاسیسات است تا از مشکلات و خاموشی های چندین روزه مشترکین جلوگیری شود.

میری نرگسی گفت : دفتر پایش وزارت نیرو برای هر استان سقف مصرف تعیین کرده است که در صورت عدول از آن ملزم به اعمال خاموشی نوبتی هستیم و در چهار ماهه ابتدای سال و در استان گیلان مصرف برق افزایش بیش از ۲۶ درصد داشته است.

قائم مقام اجرایی در امور شهرستانها اذعان داشت : از صبر و همراهی مشترکین کمال تشکر را داریم و بیش از هر زمان دیگری همکاری این عزیزان می تواند یاری رسان صنعت برق باشد و مردم شریف استان با به کار بستن چند راهکار ساده از جمله قرار دادن درجه کولر بر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جارو برقی و… در ساعات اوج مصرف، استفاده حداکثری از روشنایی روز سهم بزرگی در روشن ماندن چراغ خانه های هم استانی های خود داشته باشند.

وی در انتها در خصوص پویش مردمی مدیریت کولرها تصریح کرد :که در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار یک سوم خاموشی های ناخواسته کاهش پیدا خواهد کرد.
در این مصاحبه اعلام شد :جداول احتمالی خاموشی برای اطلاع رسانی به مردم شریف استان از طریق سایت اینشرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و اپلیکیشن “برق من” در دسترس می باشد.

گفتنی است در این برنامه رادیویی سوالات مردمی در خصوص مشکلات حوزه برق مطرح شد که مهندس میر نرگسی به آنها پاسخ و قول پیگیری مجدانه داد.