مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر برطرف خواهد شد
مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر برطرف خواهد شد
اجرای فونداسیون خطوط انتقال و فوق توزیع نیرو در استان گیلان به دلیل شرایط جوی در فصول پاییز و زمستان، وجود زمین های با مقاومت باربری ضعیف، انجام عملیات کشاورزی در زمین های شالیزاری خصوصا در فصول بهار و تابستان و ... با چالش های فراوان و فلج کننده روبه رو می باشد

گیرا آنلاین- «بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: عملیات احداث پروژه خط چهارمداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت غرب رشت – انزلی – پره سر که با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید نیروگاه موصوف، همچنین افزایش پایداری شبکه انتقال استان و تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت شبکه برق استان گیلان از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود در حال اجرا می باشد.
وی افزود: این پروژه که با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد در حال اجرا بوده، پیش بینی می شود طبق برنامه ریزی های انجام یافته و در صورت تامین به هنگام نقدینگی مورد نیاز در سال۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
داراب زاده گفت: شرکت های مازو، همراه افق ، پیمان غرب و هشتپربتن به عنوان پیمانکار احداث فونداسیون ها مشغول به فعالیت بوده اند و شرکت قدس نیرو به عنوان مشاور پروژه مسئولیت خدمات مهندسی و نظارت کارگاهی پروژه را بر عهده دارد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: طول این خط ۵۸ کیلومتر می باشد و دارای ۱۷۷ دستگاه فونداسیون می باشد. از جمله نقاط مثبت این پروژه می توان به اجرای طرح تغییر مسیر خط اشاره کرد که موجب شد ممانعت های حقوقی در مرحله احداث فونداسیون تا حدی حذف شود. همچنین با اجرای این پروژه مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر حل خواهد شد و تولید این نیروگاه وارد شبکه سراسری برق خواهد شد.
شایان ذکر است که اجرای فونداسیون خطوط انتقال و فوق توزیع نیرو در استان گیلان به دلیل شرایط جوی در فصول پاییز و زمستان، وجود زمین های با مقاومت باربری ضعیف، انجام عملیات کشاورزی در زمین های شالیزاری خصوصا در فصول بهار و تابستان و … با چالش های فراوان و فلج کننده روبه رو می باشد که این موضوع باعث طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها و حتی گاها توقف کامل پروژه می شود. افزایش نامتعارف قیمت های فلزات و ارز در سال های گذشته و همچنین نوسانات شدید قیمت ها در این سال ها، افزایش نرخ مواد اولیه و به تبع آن تجهیزات مصرفی عدم وجود جبهه کاری کافی به علت معارضین و ممانعت های فراوان حقوقی و همچنین وجود زمین های با مقاومت باربری ضعیف حاشیه مرداب و مخصوصا عدم تا مین نقدینگی به هنگام روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کرده است.