مشاهده و تصوير برداری یک قلاده پلنگ نر در گیلان
مشاهده و تصوير برداری یک قلاده پلنگ نر در گیلان
با تلاش فراوان محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان املش و نصب دوربین تله از یک قلاده پلنگ نر تصویر برداری شد.

گیرا آنلاین-به گزارش  روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ، معاون محیط زیست طبیعی و تتوع زیستی  محيط زيست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه  خبر داد و گفت: مامورين يگان حفاظت محيط زيست شهرستان املش به هدایت محیط بان شاهپور عبدی موفق به تصويربرداری از پلنگ نر توسط دوربین تله ای در ارتفاعات این شهرستان  گرديدند.
تورج صادقی افزود: اين چندمین  بار است كه مامورين يگان حفاظت موفق به فيلمبرداري از پلنگ در اين منطقه شده اند و گزارشات مكرر مردمي و مامورين  اجرايي ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاكي از آن است  كه اين منطقه  مامن و زيستگاه فوق العاده مناسبی براي اين گونه نادر و در كشور مي باشد.
وی در ادامه يادآور شد: تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد ، وجود دره های عميق در اين منطقه بهترين شرايط را براي زيست گونه های جانوری نظير پلنگ، شوکا ، خرس قهوه ای ، گربه جنگلی ، گراز و ساير جانداران فراهم نموده است كه به جرات می توان گفت در كشور بی نظير است.
تورج صادقی اظهار داشت :املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی  دارای تنوع زیستی بالایی میباشد که در سال جدید با ثبت گونه های پلنگ،گرگ،گربه جنگلی،روباه معمولی ،شوکا و … توانست بار دیگر گونه های منحصر به فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.
وی گفت : شهرستان املش فاقد مناطق  چهارگانه سازمان  میباشد ونیز باتوجه به دارا بودن زیست بوم های منحصر با تنوع زیستی بالا  نیاز شهرستان به این امر را میطلبد .