مستمری فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی با اعمال توأمان مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سال جدید پرداخت می گردد
مستمری فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی با اعمال توأمان مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سال جدید پرداخت می گردد
جزییات مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی توسط دکتر سالاری مدیرعامل این سازمان تشریح شد .
گیرا آنلاین- دکتر مصطفی سالاری در نشست خبری با تقدیر از همکاری و همراهی دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سالجاری گفت: در مرداد ماه سال گذشته یک متناسب سازی انجام دادیم ولی با افزایش مجدد حقوق بازنشستگان کشوری در مهرماه ، فاصله حقوق بازنشستگان آنها با تامین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی شکل گرفت.
وی افزود: پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری در فروردین سال ۱۴۰۰ به نسبت اسفند ماه ۱۳۹۸ بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و ما تلاش کردیم مشابه آنها افزایشی داشته باشیم تا عدالت برقرار شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ مجموع پرداختی ماهانه سازمان به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود اظهار داشت : این رقم در فروردین امسال به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد که بیانگر رقمی معادل همان ۱۳۰ درصد افزایش خواهد بود . 
سالاری افزود: بازنشسته حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.
سالاری گفت: وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این افزایش در فروردین در فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمامی مبالغ افزایشی در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد، گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفند ربطی به فروردین ندارد . 
وی ابراز امیدواری کرد طی چند روز آینده احکام نهایی بازنشستگان صادر و واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماه های گذشته صورت گیرد .