مستمری بگیران ۲۴ درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند
مستمری بگیران ۲۴ درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند
تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سالجاری از رشدی معادل 4/7 درصد یعنی حدود دو برابر رشد بیمه شدگان اصلی برخوردار بوده و بازنشستگان سهمی 75 درصدی در میزان این رشد دارا بوده اند .

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، تعداد بازنشستگان تحت پوشش در سالجاری از ۱۱۲۹۷۱ نفر به ۱۱۹۲۴۳ نفر در پایان آذرماه افزایش یافته که بیانگر رشدی ۵/۵ درصدی و پیوستن به طور متوسط ماهانه ۶۹۷ نفر به این جرگه می باشد .

تعداد بازماندگان نیز در این مدت از ۵۸۰۳۹ نفر به ۶۰۱۷۱ افزایش یافته که از رشدی ۳/۶ درصدی و پیوستن متوسط ماهانه ۲۳۷ نفر به این جرگه حکایت دارد .

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، مجموع تعداد مستمری بگیران در دوره نه ماهه لغایت آذر سالجاری با افزایش ۸۴۰۸ نفری و رشدی معادل ۴/۷ درصد همراه بوده است .

میزان درصد رشد تعداد مستمری بگیران تقریباً نزدیک به دو برابر رشد تعداد بیمه شدگان بوده و با احتساب افرد تبعی جامعه ای ۳۲۱۵۰۰ نفری افراد تحت پوشش این قشر را در استان گیلان تشکیل میدهند .

با احتساب جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان ، مستمری بگیران و افراد تبعی آنها ۲۴ درصد این جامعه را دربرمیگیرند .