مردم از حضور در دورهمی ها در تعطیلات عید سعید قربان خودداری کنند
مردم از حضور در دورهمی ها در تعطیلات عید سعید قربان خودداری کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با تعطیلات عید سعید قربان، نسبت به احتمال افزایش ابتلا به بیماری کووید 19 در دورهمی ها و حضور در مراکز شلوغ هشدار داد.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان( و ب د ا)، دکتر آبتین حیدرزاده همزمان با تعطیلات عید سعید قربان نسبت به احتمال افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دورهمی ها و حضور در مراکز شلوغ هشدار داد.

وی با بیان اینکه هر گونه حضور در دورهمی ها می تواند احتمال ابتلا به بیماری کووید را بسیار افزایش دهد اظهار داشت: شیوع بیماری در استان گیلان روند صعودی دارد و حضور مسافران و همینطور دورهمی های خانوادگی بستر شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹ را به شدت فراهم می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: طی یک ماه اخیر متاسفانه هم موارد سرپایی و هم موارد بستری در بیمارستان های استان افزایش داشته است که ناشی از  کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

دکتر حیدرزاده خطر بروز بیماری در گروه های سنی زیر ۱۸ سال و میانسال را جدی خواند و گفت: در صورتی که همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی صورت نگیرد، کنترل بیماری بسیار سخت خواهد شد ، لذا از همه ی شهروندان می خواهیم که از هر گونه دورهمی و حضور در مراکز شلوع خودداری کنند.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم با همکاری مردم در تعطیلات پیش رو، بتوانیم کنترل بیشتری در شیوع کووید ۱۹ در هفته های آینده داشته باشیم و کاهش آمار مبتلایان و بستری ها را در سطح استان شاهد باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ادامه ی فرایند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فرایند واکسیناسیون در سطح استان سرعت یافته و انتظار داریم در هفته های آینده با راه اندازی مراکز خودرویی تزریق واکسن در شهرهای با جمعیت بالای صد هزار نفر، سرعت فرایند را بیش از پیش افزایش دهیم.