مراسم معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل برگزار شد
مراسم معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل برگزار شد
اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل مثبت بوده است

گیرا آنلاین– با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در فرمانداری شهرستان سیاهکل، مراسم معارفه علی صفرپناه به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل صبح امروز یکشنبه(۲۶مرداد) و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ محمود صوفی، فرماندار شهرستان سیاهکل؛ علی صفرپناه، سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل و سید مهدی علوی املشی، رئیس پیشین این شهرستان در دفتر فرماندار برگزار شد.
کرمی: اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل مثبت بوده است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به ویژگی های فرهنگی شهرستان سیاهکل و ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه گسترش و توسعه کتاب و کتابخوانی، اقدامات انجام شده در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در دوره مسئولیت آقای علوی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها شکل گرفت که امیدوار هستیم با حضور سرپرست جدید شهرستان ضمن ادامه این حرکت خوب، خلاقیت های جدید، هم افزایی با مسئولین شهرستان و ارتباط گیری با نخبگان به نحو بسیار مطلوبتری به انجام برسد.
پریسا کرمی همچنین به همه گیری بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این مدت خدمات کتابخانه ها و فعالیت های فرهنگی آن به هیچ وجه تعطیل نشد، گفت: با شیوع و گسترش بیماری در استان گیلان بخش اعظمی از برنامه های کتابخانه ها در فضای مجازی ایجاد شده توسط کتابداران کتابخانه های عمومی استان دنبال شده و از این بستر برای برگزاری نشست ها و محافل متنوع ادبی و نیز معرفی کتاب های خوب به مردم استفاده شد.
کرمی در پایان برگزاری ۵پویش کتابخوانی در بستر فضای مجازی، ایجاد امکان استفاده اعضای کتابخانه ها از نرم افزار کتابخوانی طاقچه توسط نهاد کتابخانه های عمومی و نیز تشکیل محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان با حضور چهره های فرهنگی و ادبی استان را از دیگر اقدامات مجموعه کتابخانه ها در این حوزه عنوان کرد.
صوفی: همه گیری بیماری کرونا بهترین فرصت برای مطالعه و کسب دانش است
فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این مراسم ، کتاب را دوست مهربان و واقعی انسان در اوقات فراغت توصیف کرد و با بیان اینکه دوره فراغت بوجود آمده در شرایط فعلی بواسطه همه گیری بیماری کرونا بهترین فرصت برای مطالعه و کسب دانش است گفت: کتابخانه های عمومی و برنامه های جذاب این مجموعه می تواند بستر بسیار خوبی برای استفاده دوستداران کتاب از این فرصت باشد.
محمود صوفی همچنین با قدردانی از تلاش های سید مهدی علوی املش در طول مدت حضور در شهرستان سیاهکل و ارزوی موفقیت برای وی در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود، از علی صفرپناه، سرپرست جدید کتابخانه عمومی شهرستان سیاهکل خواست با توجه به ایام شیوع بیماری کرونا و در جهت افزایش سرانه مطالعه، نسبت به اجرای برنامه ها و پویش مطالعه در فضای مجازی تلاش نماید .
گفتنی است علی صفرپناه پیش از این مسئولیت کتابخانه های عمومی جیرنده رودبار، شهید مفتح سیاهکل، امام علی رودبنه لاهیجان و شهید کریمی لاهیجان را بر عهده داشته است. کسب عناوین کتابدار برتر شهرستان سیاهکل طی دو دوره و رابط فرهنگی برتر استان از افتخارات دوره فعالیت وی تاکنون بوده است.