مراسم روز درختکاری در محله نخودچر
مراسم روز درختکاری در محله نخودچر
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت -

گیرا آنلاین-مراسم روز درختکاری با حضور استاندار گیلان، اعضای شورا و شهردار رشت در محله نخودچر برگزار گردید و در این مراسم بر موضوعاتی نظیر ارتقاء جایگاه شهر رشت در توسعه فضای سبز و تبدیل آن به شهری نمونه و الگو تاکید شد.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در مراسم روز درختکاری که با حضور نادر حسینی و هادی رمضانی از اعضای شورای اسلامی شهر، سید امیر حسین علوی شهردار رشت و دیگر مسئولین استانی و شهری در محله نخودچر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معضلات عدیده شهر رشت ترافیک است که باید برای رفع این مشکل اقداماتی فوری اتخاذ شود.

استاندار گیلان تاکیدات رئیس جمهور در حوزه پسماند گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پروژه تصفیه‌ خانه رشت با هدف نجات رودخانه‌های شهر به زودی اجرا می‌شود، افزود: غرس و کاشت درخت در فضاهایی که امکانش وجود دارد باید در اولویت شهرداری رشت قرار گیرد تا بدین وسیله سرانه فضای سبز شهر هم افزایش یابد.

عباسی با تاکید بر اینکه شهر رشت در بحث مبلمان شهری و زیباسازی باید نمونه و الگو باشد، تصریح کرد: استانداری گیلان برای راه‌اندازی سایت ۵۰۰ هکتاری لاکان به شهرداری رشت کمک بلاعوض خواهد داشت و در حال حاضر نیز یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان کاشت درختان خوب و ماندگار در سطح شهر رشت و ارائه گزارش آن به استانداری را از شورای شهر و شهردار رشت خواستار شد.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اذعان کرد: خوشحالیم که در دولت مردمی و انقلابی آیت‌ الله رئیسی ما هم به تأسی از این سیاستها در یکی از محلات نسبتا حاشیه‌ای شهر رشت مراسم روز درختکاری را برگزار می‌کنیم.

شهردار رشت خطاب به استاندار گیلان اضافه کرد: در این دوره از فعالیت مدیریت شهری با شورای اسلامی شهر رشت در خصوص توجه ویژه به توسعه متوازن همه نقاط شهر و توزیع عادلانه امکانات عهد بستیم که در همین راستا میز خدمت را در محله نخودچر برگزار و نسبت به آسفالت و انجام پروژه‌های عمرانی عقب مانده آن اقدام کنیم.

سید امیر حسین علوی استمرار فعالیتهای عمرانی در محلات شهر رشت با کمک استانداری گیلان و شورای اسلامی شهر را هدف شهرداری رشت اعلام کرد و گفت: برای افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت نیاز به مساعدت و کمک استانداری گیلان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داریم.

شهردار رشت ادامه داد: محله نخودچر رشت دارای یک موهبت خدادادی به نام تالاب عینک است که در سالهای گذشته تاکنون مهجور مانده و کمتر به آن توجه شده که یکی از علتهای آن نبود یک متولی واحد برای ساماندهی، نگهداری و استفاده از ظرفیتهای آن است.

علوی اذعان کرد: در صورت تعیین تکلیف تالاب عینک و واگذاری اختیار به شهرداری رشت می‌توانیم با استفاده از ظرفیتهای شهرداری و بخش خصوصی، تالاب عینک را به موتور محرک توسعه اقتصادی و گردشگری تبدیل نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ابراز داشت: شهر رشت به عنوان مرکز استان، یک سوم جمعیت استان گیلان را در خود جای داده است و نیازهای عمده‌ای در بخش زیرساختها و فضای سبز دارد که باید با تلاش مضاعف و با حمایت مسئولان استان عقب ماندگیهای آن را برطرف کنیم.

نادر حسینی از اهتمام ویژه شورای شهر و شهرداری برای رفع کمبودهای مناطق پنجگانه شهر در بودجه سال آینده سخن گفت و عنوان کرد: گسترش فضای سبز و ارتقاء جایگاه شهر رشت در این بخش هدف مدیریت شهری است و از استانداری گیلان هم انتظار حمایت داریم.