مراحل ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری در پروتال جامع روابط کار تشریح شد
مراحل ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری در پروتال جامع روابط کار تشریح شد
فرایند مراحل اجرایی ، مدارک مورد نیاز و توضیحات لازم بمنظور ثبت نام مقرری بگیران بیمه بیکاری اطلاع رسانی گردید .

گیرا آنلاین-  براساس فلوچارت طراحی شده ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری شامل کارت پایان خدمت یا معافیت ، آخرین مدرک تحصیلی ، صفحه اول دفترچه درمانی با ارائه شماره بیمه ، یک قطعه عکس سه در چهار ، آخرین قرارداد ، دادخواست و دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار در مورد کارگران اخراجی می باشد .

همچنین کلیه کارگرانی که تاریخ بیکاری آنها از اول اسفند ۱۳۹۸ به بهد باشد باید علت بیکاری را ( اتمام قرارداد – اخراج – اخراج در اثناء قرارداد ) انتخاب نمایند و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند درصورت عدم بارگذاری مدارک مشمول بیمه بیکاری نخواهند یود .

درتوضیحات ضروری این فرایند یادآور می گردد که تکمیل و بارگذاری فیلدهای ستاره دار الزامی است .

درپایان هرمرحله ابتدا تیک تایید اطلاعات را زده و پس از دریافت پیام و زدن دکمه تایید وارد مرحله بعد شده و مطمئن شوید که اطلاعات با موفقیت درج گردیده و از مراجعه حضوری یا تلفنی برای پیگیری درخواست خودداری نموده و صرفاً منتظر اعلام نتیجه از طریق پیامک باشید .

کدرهگیری ارائه شده امکان پیگیری درون سامانه را ندارد لذا به قسمت گزارشهای کارگری مراجعه نمایید .

پس از بررسی درخواست توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، درصورت مشاهده نقص یا اشتباه در اطلاعات ، پیامک نقص مدارک برای متقاضی ارسال خواهد گردید .

دراین مرحله متقاضی از طریق ورود به سامانه جامع روابط کار با نام کاربری و گذرواژه به پنجره واخد خدمات رفته و وارد کارپوشه می گردد . در قسمت ( تمام ورودی های من ) بخش تکمیل درخواست را مشاهده مینماید . درصورتی که پیغام (( اطلاعات شما نیاز به بازنگری دارد )) رویت شد میتواند در همین صفحه رفع نقص یا ویرایش اطلاعات را انجام دهد و در پایان تیک گزینه ارسال را انتخاب و با مشاهده پیغام (( تراکنش موفق )) گزینه تایید و ارسال را انتخاب نماید .

شایان ذکر است در مرحله آخر و پس از اعلام تاریخ بیکاری ، چنانچه تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از ۳۰ روز گذشته باشد برای افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ( bimebikari.mcls.gov.ir ) ثبت نام نموده اند عکس درخواست و کدرهگیری اخذ شده را بارگذاری و سایر افراد می بایست رای هیات حل اختلاف اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را جهت احراز موجه نمودن در قسمت مربوطه بارگذاری نمایند .

نشانی محل کار از حیث استانی ، شهرستانی و منطقه شهرداری باید به دقت تکمیل گردد چرا که ارجاع و بررسی پرونده براساس آن صورت می گیرد .

خاطرنشان میسازد مسیر فلوچارت اقدامات شامل مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت جهت احراز هویت و دریافت نام کاربری و گذرواژه ، تهیه مدارک مورد نیاز و اسکن آنها جهت بارگذاری ، مراجعه به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir ، پنجره واحد خدمات بخش اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ، مسیر درخواست بیمه بیکاری ، درج اطلاعات تماس و نشانی محل سکونت و اطلاعات تکمیلی و … است .