جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024
پ
اخبار گیلان:

مدیر کل بهزیستی گیلان : باید روح امید را در جامعه معلولان بدمیم

مدیر کل بهزیستی گیلان : باید روح امید را در جامعه معلولان بدمیم
مدیر کل بهزیستی گیلان : باید روح امید را در جامعه معلولان بدمیم
نبود فضای مناسب در محیط های شهری و ساختمانها برای معلولین حرکتی

گیرا آنلاین-دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در نشست خبری که به مناسبت هفته معلولین برگزار شد ، اظهار داشت : برای حضور معلولان در جامعه باید بستر سازی مناسب صورت گیرد و فرهنگ این حضور در بین مردم نهادینه شود .

دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولین و با حضور نمایندگان سمن های معلولان جسمی حرکتی استان و اصحاب رسانه برگزار شد ، اظهار داشت : از هشتم تا چهاردهم آذر ماه هفته ی گرامیداشت افراد دارای معلولیت نامگذاری شده و ۱۲ آذر مصادف با ۳ دسامبر روز جهانی معلولین نام نهاده شده است .

وی افزود : افراد دارای معلولیت خاص جز دسته ای از جامعه محسوب می شوند که به جهت شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه ویژه می باشند .

نحوی نژاد با بیان اینکه باید در خصوص معلولین در جامعه فرهنگ سازی شود ، اضافه کرد : نهادهای اجرایی نیز باید برای سهولت حضور معلولان جسمی و حرکتی در اجتماع بستر سازی مناسب را انجام دهند و زمینه کار برای  معلولین باید پایدار باشد.

وی عنوان کرد :  ۱۰۳ مرکز توانبخشی غیر دولتی در استان داریم که خدمات آموزشی روزانه آنان در بخش سالمندان ، بیماران روانی ، اتیسم و … است و حداقل ۱۰ هزار نفر به این خدمات نیاز دارند .

نحوی نژاد در پایان اذعان داشت : باید در سطح جامعه در خصوص حمایت و حضور معلولان جسمی ، حرکتی فرهنگ سازی شود و همچنین باید روح امید را در جامعه معلولان بدمیم تا این عزیزان بتوانند به خودباوری و استقلال برسند.

وجود ۷۵۰ تخت برای بیماران روانی در استان

مهرزاد قدسی کارشناس توانبخشی اداره کل بهزیستی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت : سازمان بهزیستی متولی بحث ارایه خدمات به بیماران روانی است و این سازمان طیفی از خدمات شامل مستمری ، دارو ، ویزیت در منزل و خدمات به خانواده ها را به آنان ارایه می دهد.

وی افزود : شش مرکز اقامتی بیماران که چهار مرکز مربوط به مردان با ۴۹۰ تخت و دو مرکز مربوط به زنان با ۲۶۰ تخت می باشد که مجموعا ۷۵۰ تخت در خصوص بیماران روانی در استان داریم.

قدسی اضافه کرد : ۱۰۹۰ مستمری بگیر بهزیستی می باشند و ۴۲۶ نفر تحت پوشش تیم های ویزیت در منزل هستند و ما بستری را آخرین قدم برای بیماران روانی می دانیم.

نبود فضای مناسب در محیط های شهری و ساختمانها برای معلولین حرکتی

در ادامه “مازیار کرتولی نژاد”  از تشکل معلولان ضایعه نخاعی استان ضمن بیان مشکلات این قشر اظهار داشت : معلولان حرکتی و ضایعه نخاعی با مشکلات زیادی در جامعه روبرو هستند و عدم فرهنگ سازی کافی در بین مردم و سایر ارگانهای دولتی در جهت فراهم کردن امکانات لازم برای این قشر از عمده معضلات معلولین می باشد.

وی افزود : نبود فضای مناسب در ساختمان ها و عدم نظارت بر ساخت و ساز در حال حاضر بزرگترین مشکل معلولان می باشد .

وی گفت : در بخش تهیه لوازم و نیازمندی های توانبخشی معلولان تورم سبب شده که معلولین نتوانند از امکانات استفاده کنند.

کرتولی نژاد در پایان خواستار حمایت نهادها جهت حضور معلولین در جامعه شد .

ساخت مرکز ۱۱ کلاسه اتیسم در گیلان

در ادامه “داود قیصرنژاد “رییس هیات مدیره تشکل حامیان اتیسم گیلان نیز عنوان کرد : اتیسم اختلالی است که سه سال اول پس از تولد بروز می کند و بیماری لاعلاج محسوب می شود و متاسفانه تا به امروزهیچ بیمه پایه ای خدمات توانبخشی این بخش را تحت پوشش قرار نداده است و هیچ بودجه ای نیز برای بیماری اتیسم قرار داده نشده است.

وی افزود : تشکل حامیان اتیسم گیلان از سال ۹۴ در استان شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر ساخت یک مرکز ۱۱ کلاسه اتیسم را در دست داریم که زمین آن توسط خیرین محترم خانم دکتر رهبران و مهندس فلکشاهی به متراژ ۳۶۰ متر مربع تامین شده و در اختیار جامعه اتیسم قرار داده اند.

قیصرنژاد گفت : در حال حاضر مرکزی به صورت خدمات شبانه روزی یا روزانه به کودکان اتیسم نداریم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم چون خانواده های دارای فرزند اتیسم مشکلات زیادی دارند.

وی اذعان داشت : ۲۵۰ نفر از رده سنی دو سال تا ۴۰ سال تحت پوشش تشکل حامیان اتیسم گیلان هستند.

توانمند سازی فرزندان سندروم داون و پویا سازی خانواده های آنان

در ادامه “مرتضی پیله ور جاوید “مدیرعامل کانون حمایت از فرزندان سندروم داون استان گیلان نیز اظهار داشت : افراد سندروم داون با یک کروموزوم اضافه و خلقتی متفاوت به دنیا می آیند و طبیعتا در بسیاری از بحث های آموزشی عقب تر از همسالان خود هستند .

وی افزود : کانون سندروم داون وظیفه آگاهی بخشی ،پذیرش و حمایت از جامعه سندروم داون را بر عهده دارد و ما به دنبال توانمندسازی فرزندان سندروم دان و پویا سازی خانواده های آنان هستیم

وی تاکید کرد : کانون ها و انجمن های سندروم داون غیر دولتی هستند و بر مبنای پتانسیل های مردمی تشکیل شده اند و بیشتر توان ما به امکاناتی است که مردم می توانند در اختیار ما قرار دهند .فعالیت های کانون سندروم داون در حوزه های توانبخشی ،آموزشی و ورزشی است و علاوه بر آموزش های مدرسه ای در زمینه آموزش های فرا مدرسه ای نیز کار می کنیم و در حوزه ورزش و هنر عزیزان سندروم داون فعالیت داریم.

وی خاطر نشان کرد : تلاش ما این است که افراد با مشکل سندروم داون به استقلال برسند تا وابستگی آنها به خانواده کمتر شود .

پیله ور جاوید گفت : از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تولد یک نفر با معلولیت سندروم داون متولد می شود.

لزوم پیگیری مفاد قانون حمایت از افراد دارای معلولیت

“احمد ممتازی” مدیرعامل انجمن معلولین بینایی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت : از معضلات مهم افراد کم بینا و نابینا این است که جامعه برای پذیرش آنان هنوز آمادگی لازم را ندارد .

وی افزود : بسیاری از افراد دارای معلولیت بینایی موقعیت حضور در اجتماع را ندارند .

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت : در صورت پیگیری مفاد این قانون و انجام تکالیف مشخص شده در قانون از سوی سازمانها بسیاری از مشکلات معلولان حل خواهد شد.

موفقیت ناشنوایان در عرصه های مختلف

” محمد محمدی دعوی سرایی ” از معلولان شنوایی استان گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد : ناشنوایان توانسته اند در عرصه های مختلف ورزشی ، هنری ، فرهنگی و … خوش بدرخشند و این امر نشان می دهد که پتانسیل بالقوه در معلولان اگر بتواند به مرحله بالفعل برسد ، جایگاه خوبی را رقم خواهد زد .

وی افزود : یک فرد معلول برای رسیدن به موفقیت نیاز به تلاش مضاعف از یک فرد عادی دارد و این مهم شایسته تقدیر است .

وی در پایان گفت : نهادهای حمایتی نظیر کانون ناشنوایان باید با شیوه مدیریتی جدید دوباره احیاء گردد.

 
  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی

برچسب ها

برگزاری کانون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان

با همکاری گروه دانش بنیان کاشف صورت گرفت: برگزاری کانون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان

استفاده از ظرفیت پست در توسعه و رونق بازارچه های مرزی بندر آستارا

منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل پست گیلان مطرح کرد ؛ استفاده از ظرفیت پست در توسعه و رونق بازارچه های مرزی بندر آستارا

برگزاری کانون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان 31 فروردین 1403
با همکاری گروه دانش بنیان کاشف صورت گرفت:

برگزاری کانون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان

کانون ارزیابی شایستگی عمومی مدیران حرفه ای برای روسای ادارات ستادی و شهرستانی اداره کل صمت گیلان توسط گروه دانش بنیان کاشف با همکاری کانون ارزیابی صلاحیت و شایستگی مدیران صنعت یاران کارآفرین برگزار گردید.

زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت با کاشت درختان بومی و اصیل هیرکانی 30 فروردین 1403
رشت در مسیر تحول؛

زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت با کاشت درختان بومی و اصیل هیرکانی

به منظور زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت محدوده جاده تهران با دستور «رحیم شوقی» شهردار رشت، کاشت درختان بومی انجیلی به طول ۴ کیلومتر آغاز شد.

استفاده از ظرفیت پست در توسعه و رونق بازارچه های مرزی بندر آستارا 30 فروردین 1403
منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل پست گیلان مطرح کرد ؛

استفاده از ظرفیت پست در توسعه و رونق بازارچه های مرزی بندر آستارا

.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.