مدیرکل نوسازی مدارس گیلان: در سالهای اخیر ۶۹ فضای آموزشی در تالش تخریب و بازسازی شده است
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان: در سالهای اخیر ۶۹ فضای آموزشی در تالش تخریب و بازسازی شده است
به گزارش روابط عمومی،

گیرا آنلاین– روز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ ، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تالش با حضور علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در اتاق مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

دقیق در این جلسه با بیان اینکه باید سرانه فضای آموزشی شهرستان رشت و تالش نیازمند اهتمام جدی می باشد، گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ۵/۳ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که این عدد از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

وی ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان و مدیران آموزش و پرورش تالش و حویق، افزود : تلاش های بسیار زیادی در ۸ سال گذشته در شهرستان تالش صورت گرفته که طبق آمار، در این سالها ۶۹ فضای آموزشی شامل ۲۳۶ کلاس درس با ۱۷ هزار متر مربع فضا، احداث و تحویل آموزش و پرورش شهرستان شده است.

دقیق ادامه داد: از این تعداد فضا، ۴۴ فضای آموزشی با مشارکت خیرین ساخته شده است که این آمار نه تنها در گیلان بلکه در سطح کشور آمار کم نظیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام، اذعان داشت: هم اکنون تعداد ۱۱ پروژه در شهرستان در حال تخریب و بازسازی می باشد.

وی در خصوص اعتبار تخصیصی به اداره کل نوسازی مدارس گفت: ۲/۲ درصد از اعتبارات سطح استان به اداره کل نوسازی مدارس تخصیص می یابد که این آمار نسبت به متوسط کشوری که ۷/۵ درصد است بسیار پایین می باشد.

دقیق در پایان مطالبش یادآور شد: تفاهم نامه ای توسط استاندار گیلان و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد گردیده که در ۳ سال آتی اعتبارات استانی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان از ۲/۲ درصد به ۱۰ درصد افزایش یابد.