مديركل محيط زيست گیلان : خرید و ‌فروش و حمل سمندر، مار و لاك پشت بركه اي جرم است
مديركل محيط زيست گیلان : خرید و ‌فروش و حمل سمندر، مار و لاك پشت بركه اي جرم است
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خرید، فروش و حمل حیواناتی مانند مار، سمندر و لاک پشت جرم است.
گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ، ‌دکتر رضا زمانی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : در روزهای پایانی سال برخی از افراد سودجو اقدام به خرید و فروش حیواناتی مانند لاک پشت، سمندر و مار در کنار ماهی‌های قرمز در اماکن عمومی  می‌کنند، که  طبق قانون شکار و صید، حمل، خرید و فروش این دسته از حیوانات جرم بوده و پیگرد قانونی دارد؛ وی افزود عمدتا حیوانات تزئینی که در روزهای پایانی سال بازار گرمی دارند، مهاجر و کمیاب هستندکه اين اقدامات تخلف است و با متخلفان و عرضه كنندگان اين جانوران برخورد جدي مي شود. از سویی دیگر پس از مدتی مردم به دلیل عدم توانایی در نگهداری این دسته از حیوانات آن‌ها را در طبیعت رها می‌کنند که خود باعث بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند و طبق قانون به جزای نقدی و یا از یک تا شش ماه حبس تعزیری محکوم خواهند شد.
وی  در ادامه افزود : به همين منظورگشت ويژه اي براي نظارت و برخورد با متخلفان در استان گیلان ايجاد شده است. 
همچنين ماموران اجرايي يگان حفاظت محيط زيست استان گیلان در طول ايام تعطيلات نوروز به صورت شبانه روزي عرصه هاي طبيعي استان را تحت نظارت قرارخواهند داشت و در صورت مشاهده هر گونه تعدي به تنوع زيستي استان اعم از گياهي، جانوري و عرصه هاي طبيعي اعمال قانون خواهند كرد.
دکتر زمانی  در پایان گفت : از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده خرید یا فروش چنین حیواناتی با شماره‌گیری ۱۵۴۰ به اداره کل محیط زیست اطلاع داده و از این کار جلوگیری کنند.